Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lip 01, 2016 7:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 52373.html

Witold Urbanowicz napisał(a):
Finał sporu o kształt placu Narutowicza. Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wydał decyzję o wpisaniu układu urbanistycznego placu do rejestru zabytków. To ważny oręż w walce społeczników o zachowanie pętli tramwajowej.

Dzielnica Ochota przygotowuje projekt przebudowy placu Narutowicza, będącego centralnym punktem dzielnicy. Zakłada on m.in. zwężenie oraz wyprostowanie Grójeckiej i wytyczenie przestrzeni pieszej w miejscu starej jezdni i istniejącej pętli tramwajowej. – Miejsce to ma szansę w najbliższych 3 latach stać się jednym z najładniejszych placów w stolicy. Będzie zielony, przyjazny dla mieszkańców, osób starszych i niepełnosprawnych, a także bezpieczny dla najmłodszych. Priorytetem jest strefa piesza, ale także komunikacja szynowa, która będzie nadal ważnym punktem placu. Zwężona Grójecka uspokoi ruch samochodowy, a miejsca postojowe pozwolą także zmotoryzowanym korzystać z tego miejsca. Ochota stawia dziś na zieleń, bezpieczeństwo, przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji historycznej i ważnej funkcji komunikacyjnej placu Narutowicza – przekonuje Katarzyna Łęgiewicz, burmistrz dzielnicy.

Pomysł likwidacji pętli wzbudza sprzeciwy szeregu organizacji społecznych – m.in. Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej czy Stowarzyszenia Sympatyków Komunikacji Szynowej. Zawracali oni uwagę na konsekwencje likwidacji pętli –jej utrzymanie, nawet w zmniejszonej formie, pozwala chociażby na minimalizację zakłóceń w przypadku wystąpienia jakichkolwiek awarii czy utrudnień. Ponadto umożliwia prowadzenie ruchu tramwajów w przypadku remontów infrastruktury.

Teraz obrońcy pętli dostali ważny oręż w walce o utrzymanie tramwajów. W marcu Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków wszczął postępowanie w sprawie wpisania do rejestru zabytków układu urbanistycznego placu Narutowicza w Warszawie. To odpowiedź na plany Urzędu Dzielnica Warszawa Ochota związane z przebudową placu.

Plac Narutowicza, wytyczony w 1923 r., jest jednym z młodszych placów stolicy. Miał stanowić centralny punkt nowo powstającej dzielnicy Ochota. Nadany mu formę półkola, z promieniście rozchodzącymi się ulicami z widokiem na kościół św. Jakuba. W 1930 r. wytyczono tutaj pętlę tramwajową. W latach 60. XX w. w ramach modernizacji Grójeckiej powstała jej wschodnia jezdnia, pętla otrzymała nowy układ torów.

Jak podkreśla MWKZ, na placu znajduje się szereg wartościowych obiektów. „O wysokich wartościach artystycznych placu decyduje w szczególności jego architektoniczna zabudowa, dobrze wkomponowana w wytyczoną przestrzeń. Jego główna dominanta – kościół św. Jakuba – uznany jest za jedno z najwybitniejszych dzieł polskiego modernizmu inspirowanego formami romanizmu. Z kolei domy spółdzielcze oraz budynki użyteczności publicznej – zaprojektowane przez wybitnych architektów w duchu modernistycznym o powściągliwym wyrazie artystycznym – są znakomitym dokumentew prezentującym zróżnicowania konstrukcyjne, materiałowe i funkcjonalne architektury” – pisze w uzasadnieniu Barbara Jezierska, która pełni funkcję wojewódzkiego konserwatora zabytków.

Całościowej ochronie poddano całą przestrzeń urbanistyczną, a nie pojedyncze obiekty. „Działania, podejmowane w miarę potrzeb w obrębie przedmiotowego placu, mogą doprowadzić do jego rewaloryzacji (uzyskania stanu umożliwiającego w pełni odbiór ich wartości), jak i – nieumiejętnie dobrane i zrealizowane – do zubożenia walorów lub nawet całkowitego zniszczenia” – zauważa konserwator.

MKWZ będzie mógł teraz zabierać głos w sprawie nowoprojektowanych form zagospodarowania. Tym samym projekt przebudowy i rewitalizacji będzie wymagał pozwolenia od wojewódzkiego konserwatora zabytków. Decyzja nie jest jeszcze prawomocna – strony mogą odwołać się do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Obrońcy pętli tramwajowej decyzję MKWZ mogą uznać za połowiczny sukces – w uzasadnieniu nie ma wprost mowy o walorach zachowania pętli. Decyzja tylko odnotowuje fakt powstania i przebudowy torów.


Z treści wynika, że to nie finał, a dopiero początek... Oczywiście o ile miasto coś robi w tym względzie, bo od dłuższego czasu słychać tylko o działaniach konserwatora.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 11, 2016 17:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53221.html

Witold Urbanowicz napisał(a):
Plac Narutowicza z pętlą tylko dla tramwajów zabytkowych

Po tym jak wojewódzki konserwator zabytków wszczął postępowanie w sprawie wpisania układu urbanistycznego warszawskiego placu Narutowicza na listę zabytków, Ratusz zlecił autorom pierwotnej koncepcji sprawdzenie możliwości pozostawienia pętli tramwajowej w okrojonej wersji. Projektanci, choć niechętnie, znaleźli miejsce na tramwaj, ale wyłącznie zabytkowy.

Plany przebudowy placu Narutowicza na warszawskiej Ochocie budzą sporo emocji. Projektanci z firmy Dawos, która wygrała konkurs na koncepcję zagospodarowania placu, wyrzucili z niego w całości obszerną pętlę tramwajową. Zgodnie z zaakceptowaną koncepcją jezdnie Grójeckiej mają być zwężone i zgrupowane po jednej stronie placu. Miejsce po dawnej jezdni w stronę centrum oraz istniejącej obecnie pętli tramwajowej miałoby zostać zagospodarowane pod przestrzeń dla pieszych.

Pomysł likwidacji pętli nie spodobał się społecznikom i miłośnikom komunikacji, którzy zwracali uwagę na ważną rolę, jaką ona pełni w układzie tramwajowym stolicy. Z pomocą przyszedł im Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytów, który podjął decyzję o wpisie układu urbanistycznego placu, wytyczonego w 1923 r., na listę zabytków.

Aby nie zaprzepaszczać szans na przebudowę placu, Ratusz zlecił autorom pierwotnej koncepcji wykonanie studium możliwości przebudowy pętli. Zgodnie z zaleceniami konserwatora wprowadzono jednotorową pętlę techniczną, służącą wyłącznie jako pętla tramwaju turystycznego (linia T) oraz umożliwiająca ekspozycję taboru zabytkowego.

Projektanci z firmy Dawos przeanalizowali dwa warianty wprowadzenia jednotorowej pętli – bez połączenia z Grójecką w południowej części (z wyjazdem tylko w kierunku północnym) oraz z dodatkowym skrętem w kierunku południowym (z zachowaniem pełnych relacji tramwajowych). Jako korzystniejszy został uznany ten pierwszy wariant, gdyż umożliwia zachowanie lokalizacji pętli i przejścia dla pieszych w obrębie placu. Dodatkowy wyjazd z pętli w kierunku Okęcia zdaniem projektantów wiązałby się z koniecznością przesunięcia przystanków i przejścia pieszego poza obręb placu, co byłoby niekorzystne pod względem funkcjonalnym. Jednocześnie zastrzeżono, że pętla miałaby mieć wyłącznie charakter techniczny i być przystosowana do ruchu tramwajów historycznych i ewentualnie obsługi sytuacji awaryjnych. Ze względu na konieczność wpisania w kształt placu, pętla miałaby nienormnatywe parametry z promieniami skrętu 23-25 merów.

Sądząc po wnioskach, firma Dawos bardzo niechętnie znalazła miejsce na pętlę. Wskazano szereg przeciwwskazań – m.in. zwiększone koszty związane z realizacją infrastruktury tramwajowej oraz utrudnienia dla pieszych spowodowane wprowadzeniem torów tramwajowych w nawierzchnię placu. „Znaczącym utrudnieniem w wykorzystaniu całej powierzchni placu będą słupy trakcyjne i trakcja tramwajowa obsługująca pętlę. Powoduje to ograniczenia w możliwości wprowadzenia nawierzchni parkowych (mineralnych), elementów wody oraz organizowaniu różnego rodzaju imprez plenerowych na placu miejskim” – przekonują projektanci. Ponadto przeciwwskazaniem ma być konieczność usunięcia dodatkowych drzew. Projektanci zauważają jednak jeden pozytywny aspekt w postaci „wyeksponowania historycznego tramwaju, który może okazjonalnie wjeżdżać na plac”.

Nie wiadomo jeszcze w jako sposób zostanie przebudowany plac. – Podjęcie decyzji o wyborze wariantu realizacji przebudowy placu Narutowicza w Warszawie pozostaje w gestii Prezydenta m.st. Warszawy – informuje Kararzyna Niekrasz-Śwital, główny specjalista z Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta w Warszawie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 19, 2018 17:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://urzadochota.waw.pl/page/index.php?id=707&str=803

Cytuj:
Przedstawiamy aktualny plan sytuacyjny przebudowy placu Narutowicza. Powstał po wielu uzgodnieniach, dyskusjach i ustaleniach, konsultacjach (oraz w nawiązaniu do konkursu architektonicznego z 2013 r.). Teraz czas na prace nad projektem budowlanym. Równolegle Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wystąpił o decyzję środowiskową, a po jej uzyskaniu i opracowaniu projektu budowlanego złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej. Wyda...nie zrid otworzy drogę do rozpoczęcia przebudowy placu.

Jednocześnie w biurze architektury trwają prace nad planem miejscowym rejonu placu Narutowicza - http://www.architektura.um.warszawa.pl/ ... racowaniu_… Planiści są na etapie uzgodnień planu. Oba projekty - przebudowy i planu zagospodarowania - będziemy chcieli Państwu szerzej zaprezentować i omówić na spotkaniu poświęconym placowi Narutowicza - o terminie takiego spotkania będziemy informować.

Projekt


_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 19, 2018 18:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
Porażka :
2m szerokości ddry
Brak ciaglosci na wyjazdach bramowych
Teleport przed kościołem

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 20, 2018 23:06 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 12, 2016 15:26
Posty: 32
Tragedia... Dlaczego nawierzchnia wyjazdów, którymi przejedzie po kilka samochodów dziennie, ma być "nadrzędna" nad główną DDR?

A przy kościele pewnie CPR? Tylko po co?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 21, 2018 6:13 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
qwerty napisał(a):
Tragedia... Dlaczego nawierzchnia wyjazdów, którymi przejedzie po kilka samochodów dziennie, ma być "nadrzędna" nad główną DDR?

A przy kościele pewnie CPR? Tylko po co?

Wymyśliłem że ten odcinek przy kościele może być wykonany w wesjisj estetycznej - bez asfaltu. Z zastosowaniem ćwieków jak na bulwarach.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 25, 2020 11:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
W tempie błyskawicznym jak na warszawskie standardy, po niecałych pięciu latach, przygotowany został projekt PZP placu Narutowicza. Być może za kolejne pięć lat zostanie przyjęty, a póki co można składać uwagi do 28 października:

https://bip.warszawa.pl/Menu_przedmioto ... o_publ.htm

Urząd Miasta jak zwykle walczy z partycypacją publiczną i składanie elektronicznych uwag dopuszcza tylko z podpisem elektronicznym. Powołuje się przy tym na przepis, który nie obowiązuje od przynajmniej pół roku, kiedy został ogłoszony ostatni tekst jednolity ustawy.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 26, 2020 6:26 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Co ciekawe, przez te niemal 5 lat wypracowano plan dość radykalnie liberalny - niemal wszystko jest w nim do doprecyzowania według późniejszej woli. Nawet tramwaje w ciągu Grójeckiej są "dopuszczalne", podobnie jak przejścia dla pieszych. W przypadku rowerów "ustala się prowadzenie ruchu rowerowego", bez konkretów na czym to prowadzenie ma polegać - tak samo na drogach klasy głównej przyspieszonej, jak i dojazdowej (na tych nie wymienionych wprost, "dopuszcza się prowadzenie ruchu rowerowego" (?!)).

Obowiązkowe są przynajmniej drzewa, ale "dopuszczalne" jest ich sadzenie w donicach.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 30, 2020 20:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
- "wyprostowanie" Grójeckiej zwiększy liczbę wypadków i ich ofiar - kierowcy będą jeździć szybciej;
- likwidacja pętli tramwajowej skandaliczna, grozi paraliżem Ochoty;
- istnieje obawa, że teren po dotychczasowej jezdni i pętli tramwajowej zostanie zabudowany kolejnym biurowcem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 17, 2020 10:03 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
kulikowski napisał(a):
- "wyprostowanie" Grójeckiej zwiększy liczbę wypadków i ich ofiar - kierowcy będą jeździć szybciej;



Mniejsza szerokość = mniejsza prędkość. Akurat obecnie najbardziej patologicznym rozwiązaniem dla pieszych jest utrzymywany z zamiłowaniem przez drogowców trzypasmowy przekrój na przejściu na łuku.

kulikowski napisał(a):
- likwidacja pętli tramwajowej skandaliczna, grozi paraliżem Ochoty;
- istnieje obawa, że teren po dotychczasowej jezdni i pętli tramwajowej zostanie zabudowany kolejnym biurowcem.



Obawy raczej bezzasadne, ale co ciekawe, w rysunku planu plac jest w obecnej formie, bez żadnych zmian: strefa zieleni w miejscu planowanego wyprostowania jezdni i brak strefy zieleni w miejscu obecnego przebiegu.

Cytuj:
Urząd Miasta jak zwykle walczy z partycypacją publiczną i składanie elektronicznych uwag dopuszcza tylko z podpisem elektronicznym. Powołuje się przy tym na przepis, który nie obowiązuje od przynajmniej pół roku, kiedy został ogłoszony ostatni tekst jednolity ustawy.


Jednak zgodzili się, że zwykłe maile też się liczą.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL