Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt wrz 30, 2011 9:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Nie widzialem gdzie dodać, ale nie wydaje mi się, ze warto mnożyć wątki. To mają problem. W miejscu takiego węzła mogłoby mieszkać kilka tysięcy osob, a jesteśmy w kraju deficytu mieszkaniowego.

Cytuj:
Aleje: jak zgubić 10 pasówKonrad Majszyk 30-09-2011, ostatnia aktualizacja 30-09-2011 08:27 Przed łamigłówką upchnięcia 14 pasów w czterech stanęli drogowcy na styku węzła Łopuszańska z trasą Salomea – Opacz. Termin jego otwarcia jest znów zagrożony.
Skąd aż 14 pasów w Al. Jerozlimskich w rejonie Łopuszańskiej? Tyle wychodzi, jeśli zsumujemy wszystkie nitki jezdni wychodzące z tunelu dla Al. Jerozolimskich, z estakad do jazdy z i do Pruszkowa oraz łączników z rondem pod nimi. To już prawie autostrada wewnątrz miasta.

Tymczasem Al. Jerozolimskie od strony Pruszkowa mają na razie tylko dwa razy po dwa pasy. To znaczy, że szerokość ulicy musi się zmniejszyć z 70 do 20 metrów. Na odcinku 300 metrów trzeba zgubić 10 pasów.

Żeby dwóch chciało naraz

Skąd to zamieszanie? Bo inwestorów jest dwóch, wykonawców też dwóch, terminy mają różne. Ale ich trasy muszą się zetknąć. Szeroką trasę trzeba na razie wpuścić w wąską w tymczasowym układzie do maja 2012 r.

Za budowę miejskiego węzła Łopuszańska – tego z 14 pasami – odpowiada Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, który swoją inwestycję za 160 mln zł już kończy. Sytuację komplikuje fakt, że tuż obok Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad buduje trasę Salomea – Opacz za 188 mln zł. To ma być pierwszy odcinek nowej wylotówki na Kraków, a jednocześnie łącznik Al. Jerozolimskich z południową obwodnicą Warszawy S2, ale budowa jest mało zaawansowana. Robotnicy z Eurovii wykonują roboty ziemne, przekładają wodociąg i budują kanalizację deszczową. GDDKiA ma zapewnić przejezdność swojego odcinka na Euro 2012, a na zakończenie wszystkich prac mają czas aż do sierpnia przyszłego roku.

Żeby prawie gotowy miejski węzeł Łopuszańska dało się otworzyć, GDDKiA ze swoim dopiero budowanym węzłem Opacz musi się do niego dostosować.

– Liczymy na pełną współpracę z GDDKiA. Inżynierowie obu kontraktów są w ścisłym kontakcie – mówi wicedyrektor ZMID Andrzej Makowelski.

Dowiązanie się do węzła

Co muszą zrobić drogowcy z GDDKiA? W Al. Jerozolimskich w stronę Warszawy trzeba zbudować trzy pasy na poziomie „zero" i jeden na poziomie „minus jeden" (to wyjazd z „wanny" pod rondem). Na jezdni do Pruszkowa potrzeba trzech pasów, które po 150 metrach zwężą się do dwóch.

– Powinno się udać do końca października, chociaż dużo zależy od pogody – mówi Małgorzata Tarnowska z mazowieckiej GDDKiA.

Trzypoziomowy miejski węzeł Łopuszańska miał być gotowy w maju tego roku. Dopiero w połowie września u zbiegu Al. Jerozolimskich z Łopuszańską drogowcy otworzyli rondo. Na tunel wzdłuż Al. Jerozolimskich i estakady do jazdy z i do Pruszkowa wciąż czekamy.

Drogowcy tłumaczyli opóźnienie m.in. oczekiwaniem na inwestycję GDDKiA, która jest mniej zaawansowana. Opóźnionego o cztery miesiące węzła Łopuszańska nie uda się otworzyć przed wyborami 9 października. Najwcześniejszy termin to listopad.

A jeśli przyjdzie zima, poczekamy aż do wiosny przyszłego roku.

Jak powiedział nam wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz, w przyszłym tygodniu odbędzie się kolejne spotkanie koordynacyjne.

Inwestorzy zapewniają, że oba projekty się połączą się bez konieczności rozbiórek, jak np. na trasie S8 w rejonie węzła z autostradą A2 w Konotopie.


I wyobraźcie sobie za 3 lata te wszystkie 14 pasów stoi, ale moga być fajne zdjęcia do pokazywania za granicą, jak nie nalezy budować w mieście (pod miastem - wherever).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 30, 2011 10:21 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A propos przesunięcia środkow z drog na kolej, to wczoraj dowiedziałem się, że niektorzy urzędnicy w Ministerstwie Infrastruktury zachodzą w glowę na co by te 1,2 mld eur w drogownictwie poszly, bo podobno na to... też nie ma projektow (czyli drogowcy dostali środki na wszysto co mieli w szafie). Właściwie z wynikow kuluarowych rozmów, ktore do nas docierają wynika, że już wszyscy oficjalni potwierdzają wycofanie sie Polski z tego przesunięcia. Natomiast Komisja Europejska pomaga obecnie Polsce znaleźć sposób na szybkie wydanie 1,2 mld eur w sektorze kolejowym.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 23, 2011 17:11 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-wydar ... kolejowej/

Kilka cytatobrazków:

Jak wiemy, wiele zostało już zrobione...

Obrazek

...ale wiele wciąż zostaje do zrobienia:

PLK napisał(a):
zaniedbania w nakładach na infrastrukturę kolejową są w tej chwili tak olbrzymie, iż – jeśli nic się nie zmieni – do 2015 roku z 19 200 kilometrów czynnych obecnie linii kolejowych ok. 4000 km będzie musiało zostać zamkniętych ze względu na zły stan techniczny.


Na szczęście wysiłki nie ustają:

Obrazek

Zaś nakłady inwestycyjne stają się coraz bardziej zrównoważone:

Obrazek

I tak będziemy trzymać, choćbyśmy musieli dwa miliardy zwrócić:

RK napisał(a):
Minister Elżbieta Bieńkowska powiedziała, że Komisja Europejska łagodzi stanowisko w sprawie finansowania projektów drogowych z funduszy przeznaczonych pierwotnie na kolej, dlatego za dwa lata Polska ponownie wystąpi o przeniesienie środków.


I tak wkrótce nie pozostanie nam nic, jak tylko siedzieć, oniemiali z zachwytu...

Obrazek

...bo przecież nie będzie już za bardzo gdzie jechać.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 31, 2011 5:42 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 2:01
Posty: 145
NIe wiem czy to właściwy topik:
Cytuj:
W Szczecinie wystawiono na sprzedaż cztery ostatnie wagony pocztowe w Polsce. Po prawie 30 latach pracy, z niemal milionem przejechanych kilometrów na koncie, odchodzą do lamusa. Teraz pocztę - listy, paczki - wożą po Polsce już tylko ciężarówki.

Ostatnie wagony pocztowe stoją na bocznicy dworca w Szczecinie. To ostatnia szansa, żeby je zobaczyć, bo mają być sprzedane. Rozpisano już nawet na nie przetarg. Poczta pozbywa się 30 letnich wagonów zanim zaczną przynosić straty.

Wagony wybudowane zostały w 1982 roku, więc są jeszcze przed "30", ale staż pracy mają ogromny. Każdy z nich ma w kołach prawie milion kilometrów. Przewoziły w zasadzie wszystko od pocztówek po króliki. Stojące na szczecińskiej bocznicy wagony kursowały ze Szczecina Głównego do Krakowa Płaszowa i z powrotem. Po raz ostatni pokonały tę trasę 29 maja 2011 roku.

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-w ... nId,424360


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 20, 2012 17:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/31668/Proj ... KP_PLK.htm

Cytuj:
Projekty rewitalizacyjne PKP PLK

Zgodnie z zapowiadanym przez ministra Sławomira Nowaka programem rewitalizacji linii kolejowych PKP Polskie Linie przygotowały dziewięć projektów rewitalizacyjnych, które mogą być zrealizowane jeszcze w tej perspektywie budżetowej UE. Ich łączna wartość to 2,4 mld zł. Warunkiem jest uzyskanie zgody Komisji Europejskiej.

Pierwszy projekt to wpisany już od dawna na listę Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko odcinek Toruń – Bydgoszcz. Następne to: odcinek Koluszki – Częstochowa na linii nr 1 oraz Częstochowa – Fosowskie i Błotnica Strzelecka – Opole Groszowice na linii nr 132. Dodatkowo PKP PLK zamierza uzyskać dofinansowanie na rewitalizację całego połączenia Gliwice – Opole przez Strzelce. Część tej trasy została już wyremontowana wcześniej.

Kolejny odcinek to Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie na linii 353 z wyłączeniem odcinka Toruń Główny – Toruń Miasto, który jest w zakresie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Następny projekt to Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Jaworzno Szczakowa. To bardzo ważny ciąg towarowy będący w katastrofalnym stanie technicznym. Rewitalizowany ma być również bardzo ważny dla ruchu towarowego odcinek Kalety – Kluczbork. Ostatnim projektem jest odcinek Legnica – Rudna Gwizdanów. Dziewiąty projekt to projekt przejazdowy, który zakłada wyposażenie około 220 przejazdów w sygnalizację i podniesienie ich kategorii do B.

– Wkrótce chcemy ogłaszać przetargi na wykonanie dla nich analiz będą w istocie uproszczonym studium wykonalności. Ten sposób mamy już sprawdzony na odcinku Toruń – Bydgoszcz. Natomiast warunkiem tego, żebyśmy mogli formalnie zacząć inwestycje jest po pierwsze wprowadzenie ich na listę PO IiŚ, bo wtedy jest to dla nas postawa do rozpoczęcia postępowania, i po drugie, warunkiem podpisania umów z wykonawcami będzie wprowadzenie ich do Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych lub, jak to było w przypadku poprzednich programów POIiŚ-owych, uzyskanie decyzji ministra finansów o zapewnieniu finansowania – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Polski rząd oraz PKP Polskie Linie Kolejowe czekają teraz na decyzję Komisji Europejskiej w sprawie wniosku o przesunięcie 1,2 mld euro z projektów kolejowych na drogowe. Wraz tą decyzją powinna zapaść również decyzja o możliwości finansowania inwestycji rewitalizacyjnych ze środków POIiŚ. Jeżeli Bruksela podejmie decyzję pozytywną wspomniane wyżej projekty trafią na listę POIiŚ.

Z informacji „Rynku Kolejowego” wynika, że decyzji KE możemy spodziewać się dopiero za kilka tygodni, chociaż wniosek polskiego rządu o przesunięcie środków w ramach priorytetów POIiŚ został skierowany już niemal rok temu. Obecnie firma Jacobs na zlecenie Komisji Europejskiej przeprowadza audyt w PKP Polskich Liniach Kolejowych, który ma odpowiedzieć na pytanie, czy zarządca narodowej sieci infrastruktury kolejowej w Polsce jest w stanie wydać pieniądze przeznaczone na projekty kolejowe. Audyt ma zakończyć się do końca marca tego roku.

Cytuj:
Komentarze: krzysztof rytel 2,4 mld to dopiero połowa ze środków planowanych do przesunięcia. A od czerwca były kolejne oszczędności przetargowe, tylko w ostatnim miesiącu 1,8 mld.
Co z linią 273 (nadodrzanką), linią 25 od Starachowic do Ocic, czy linią 274 od Wałbrzycha do Jeleniej? Wszystkie są w WPI, tyle, że do sfinansowania w latach 2013-15 z tajemniczych "innych środków", których zapewne nie ma.



Liczę na KE oraz - z braku innych opcji - Nowaka, że dzięki oszczędnościom i funduszom unijnym uda się wreszcie odwrócić nieustający od niemal 25 lat proces degradacji polskiej sieci kolejowej. 6 miliardów złotych na tanie projekty remontowe pozwoliłoby osiągnąć wyraźną różnicę w stanie sieci jako całości, a nie pojedynczych odcinków.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 21, 2012 9:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Nie pozostaje mi nic innego, jak zwolnić się z pracy wziąć szuflę i na tory remontować (jeśli za te kilka lat chcę jeszcze czymś w stylu kolej jeździć).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2012 7:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... stem_.html

Cytuj:
Przyczyna to źle działająca sygnalizacja świetlna. - Wiedzieliśmy na bank, że Myśliborską będzie problemem, a co dopiero, jak dojdzie jeszcze linia tramwajowa i wprowadzimy dla niej priorytet - powiedział "Gazecie" Janusz Galas. - Proponowaliśmy, żeby ruch na tym skrzyżowaniu rozwiązać inaczej, ale wszystko jest tu rozrysowane na ścisk, bo nie dało się uszczknąć więcej terenu obok po nieczynnej fabryce domów.


To jest dopiero nowość. Tramwaje jeszcze bardziej zakorkują miasto :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 27, 2012 9:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
PMN76 napisał(a):
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,11425236,Dlaczego_kierowcy_nie_chca_jezdzic_nowym_mostem_.html

Cytuj:
Przyczyna to źle działająca sygnalizacja świetlna. - Wiedzieliśmy na bank, że Myśliborską będzie problemem, a co dopiero, jak dojdzie jeszcze linia tramwajowa i wprowadzimy dla niej priorytet - powiedział "Gazecie" Janusz Galas. - Proponowaliśmy, żeby ruch na tym skrzyżowaniu rozwiązać inaczej, ale wszystko jest tu rozrysowane na ścisk, bo nie dało się uszczknąć więcej terenu obok po nieczynnej fabryce domów.


To jest dopiero nowość. Tramwaje jeszcze bardziej zakorkują miasto :D

Czyli pewnie priorytet zostanie po dwóch tygodniach wyłączony...

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 18, 2012 14:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Dziś rano w radiu TOK FM w audycji "Goście poranka"
http://www.tok.fm/TOKFM/0,88789.html
(Sławomir Nowak u Janiny Paradowskiej)
urzędujący minister transportu przedstawił swoje plany w stosunku do linii kolejowych w Polsce. Po zapewnieniu, że kluczowe połączenia są w należytym stanie i deklaracji starań o fundusze europejskie na 10 projektów rewitalizacyjnych stwierdził, że (cytuję z pospiesznych notatek, więc nie jest to stenogram) konieczny jest audyt linii kolejowych, bo mamy odziedziczoną po poprzednich latach bardzo bogata sieć linii, miejscami kompletnie niepotrzebnych i trzeba będzie podjąć decyzję o ich likwidacji.
Pani redaktor w odpowiedzi wyraziła żal, że... minister nie będzie działał na rzecz pełniejszej informacji o katastrofie smoleńskiej.

Ja bym chętnie zadał mu pytanie, czy przewiduje audyt dróg w Polsce i przewiduje likwidację zbędnych jezdni, czy zdaje sobie sprawę, że jego poprzednicy w ciągu ostatnich dwudziestu lat już w znacznej mierze rozwiązali problem nadmiaru połączeń kolejowych, czy planowany audyt ma także wskazać trasy potrzebne a brakujące i jakie środki zabezpieczył na te inwestycje... Ale najlepszym komentarzem do tych wynurzeń jest tytuł tego wątku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 18, 2012 18:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
Powinni sobie głowy raczej zaudytować...

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL