Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lip 24, 2015 12:37 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www4.rp.pl/Prawo-drogowe/3072499 ... hrona.html

Cytuj:
Nowelizacja prawa o ruchu drogowym, która przyznaje pieszym pierwszeństwo nie tylko na pasach, ale także kiedy się do nich zbliżają, jest gotowa.

W czwartek w nocy odbyło się jej drugie czytanie, a na piątek zaplanowano jej uchwalenie.
Przewiduje również, że zanim pieszy wejdzie na pasy, musi się jednak upewnić, czy kierowca ustąpi mu pierwszeństwa. Zmiana ma poprawić bezpieczeństwo pieszych. Wielu jej przeciwników twierdzi jednak, że zamiast poprawić, to pogorszy.


Czyli pieszy będzie miał pierwszeństwo, chyba że kierowca uzna, że nie ma? To co właściwie się zmieni względem stanu obecnego?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 28, 2015 16:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
em c napisał(a):
Czy ktoś orientuję się, jak interpretuje się drugą część tego przepisu?
Prawo Drogowe napisał(a):
2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

Przejście prawie zawsze wyznaczone jest w odległości mniejszej, niż 100m od skrzyżowania, więc można przechodzić na skrzyżowaniu, na zielonym dla samochodów?

Sygnalizacja jest nadrzędna wobec oznakowania pionowego, to wobec poziomego, to wobec przepisów ogólnych. Np. pierwszeństwo ma droga z prawej strony, chyba, że oznakowanie wskazuje inaczej, a w przypadku niezgodności poziomego i pionowego decydujące jest to pionowe, ale jeśli na skrzyżowaniu jest sygnalizacja, to kierunek z sygnałem zielonym ma pierwszeństwo wobec tego z sygnałem czerwonym.

Mam natomiast inne pytanie w odniesieniu do drugiej części tego przepisu: jakie przepisy regulują obręb skrzyżowania, czyli kiedy i jak można stwierdzić, że przejście nie jest położone w obrębie skrzyżowania. Znalazłem dwie definicje, w zasadzie ze sobą zgodne:
Cytuj:
Obręb skrzyżowania liczy się 10 m od punktu przejścia linii prostej krawężnikowej w łuk

Cytuj:
Przejście dla pieszych należy uznać jako zlokalizowane w obrębie skrzyżowania, jeżeli odległość bliższej skrzyżowania krawędzi przejścia od najbliższego łuku wynosi bliżej niż 10m.

http://drogipubliczne.eu/skrzyzowania
Nie mogę natomiast znaleźć nigdzie źródła: gdzie to jest zdefiniowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 28, 2015 23:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
Nie ma nadrzednosci poziomego nad pionowym. One muszą być spójne. Ustawa nie przewiduje że nie jest spójne
Cytuj:
Oznakowanie pionowe i poziome nie może być sprzeczne,

http://www.word.siedlce.pl/artykuly/hie ... 52,739,752

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 29, 2015 13:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 128
Lokalizacja: Ursynów
pzinek napisał(a):
Nie ma nadrzednosci poziomego nad pionowym. One muszą być spójne. Ustawa nie przewiduje że nie jest spójne
Cytuj:
Oznakowanie pionowe i poziome nie może być sprzeczne,

Temat tej dyskusji ma już długą brodę. Tak mówi ustawa, a co jak nie jest spójne?
Na szczęście dla nas w razie problemów możemy sobie wybrać to co nam bardziej odpowiada. Tak tak, możemy. Oczywiście nie mówię o wykorzystywaniu takich dziur do "królewskiej jazdy" ale o moment gdy grozi nam mandat. Nie przyjmować mandatu, jako powód podawać ten jeden drobny wyłom oznakowania który zapewnia nam pierwszeństwo (np. brak znaku końca DDR, znak końca DDR nie przy naszej drodze) i w razie sądu to wystarczy żeby uniknąć winy, winnym zostanie zarządca drogi. Często nawet jeżeli jedziemy po przejściu (np Wilanowska/Sikorskiego - standardowy przykład niezgodności oznakowania poziomego i pionowego) nic nam nie grozi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 14, 2016 14:25 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 197
Wracając do przechodzenia w obrębie skrzyżowania: czy można legalnie przechodzić przez skrzyżowanie tam, gdzie nie ma zebry (tzn. kiedy przejścia piesze wytyczone są tylko dla niektórych relacji, więc trzeba chodzić na około)? Zakładając, że nie ma torowiska i ulica nie jest dwujezdniowa?

Oraz drugie pytanie: na Waryńskiego na wysokości m. Politechnika w ostatnim czasie na środku jezdni pojawiły się separatory oddzielające kierunki jazdy (żeby samochody nie mogły nielegalnie zawracać?). Czy to sprawiło, że ulica stała się dwujezdniowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 18, 2016 8:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U.2003.220.2181 (z późn. zm.)

Załącznik 1, pkt 5.2.6.2.

Cytuj:
i) lokalizując przejścia na skrzyżowaniach, należy wyznaczać je na wszystkich jezdniach, w poprzek których dopuszczone zostało przekroczenie jezdni; w sytuacjach wynikających z warunków ruchu można wyznaczyć przejścia nie na wszystkich wlotach, co pokazano na rysunku 5. 2. 6. 8.


Załącznik 2, pkt 7.8.

Cytuj:
Wyznaczenie przejścia tylko na jednym wlocie (wylocie) drogi na skrzyżowanie oznacza jednocześnie zakaz przekraczania przez pieszych tej jezdni na drugim wlocie (wylocie) oraz w odległości 100 m od niego. Dopuszczalne rozmieszczenie przejść przy skrzyżowaniu pokazano na rysunku 7. 8. 10. W przypadku niepełnego wyznaczenia przejść pozostałe narożniki skrzyżowania należy ogrodzić.


Można próbować się kłócić, że zacytowane rozporządzenie nie ma delegacji ustawowej do określania znaczenia znaków drogowych i z dobrym prawnikiem po 5 latach łażenia po sądach być może uzyskać anulowanie mandatu, ale generalnie policja traktuje ww. jako wykładnię przepisów prawa o ruchu drogowym.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 19, 2016 12:46 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 197
Dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 06, 2016 21:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51757.html

Cytuj:
Nigdzie indziej na świecie nie ginie tylu pieszych ilu w Chinach. WHO szacuje, że w wyniku potrąceń przez samochody ginie rocznie nawet 200 000 chińczyków. Wielu z tych ludzi mogłoby żyć, gdyby nie przepisy kodeksu drogowego. Przewiduje on wysoką, jednorazową grzywnę za śmierć pieszego. Gdyby pieszy przeżył, kierowca zostałby obarczony kosztami leczenia i rehabilitacji, które trzeba wypłacać często aż do śmierci swoich ofiar

Amerykański portal Slate opisuje anegdotę, która miała wydarzyć się w mieście Foshan, w prowincji Guangdong. Na lokalnym rynku odbywały się nielegalne wyścigi kierowców BMW. Gdy jeden z nich potrącił 2-letnią dziewczynkę, kierowca zatrzymał się, wbił wsteczny bieg i ponownie przejechał po głowie dziecka. Gdy zrobił to ponownie kilka razy, wysiadł i zaproponował rodzinie dziewczynki ugodę: „Nie mów, że to ja kierowałem tym pojazdem. Powiedz, że zrobił to mąż. Damy ci pieniądze”.

Grzywna zamiast opieki

Mimo, że opowieść wydaje się być kolejną miejską legendą, to problem celowego zabijania pieszych w Chinach naprawdę istnieje. Kamery uliczne regularnie nagrywają kierowców, którzy starają się dobijać potrąconych pieszych. Powtarzane jest nawet chińskie powiedzenie – lepiej potrącić i zabić, niż tylko ranić.

Przyczyną takiego stanu rzeczy jest chiński kodeks drogowy, który przewiduje wysoką, jednorazową grzywnę za śmierć pieszego. Gdyby pieszy przeżył, kierowca zostałby obarczony kosztami leczenia i rehabilitacji, które trzeba wypłacać często aż do śmierci swoich ofiar. Szybka kalkulacja pozwala stwierdzić, że lepiej jest zapłacić mandat w wysokości od 30 000 do 50 000 dolarów, niż ponosić koszty liczone niejednokrotnie w milionach. Chińskie media podają, że jedna z ofiar przez 23 lata życia dostała już 400 000 dolarów za opiekę po wypadku drogowym, a ta kwota wciąż rośnie.

Niezwykle łagodne traktowanie

W Chińskim Internecie można znaleźć nagranie pochodzące z 2008 roku, gdzie to kierowca białego Passata potrąca 64-letnią kobietę. Po wypadku wbija wsteczny bieg i dodaje gazu. Na nagraniu widać wyraźnie, że z premedytacja przejeżdża kilka razy po ciele kobiety po czym odjeżdża. Dzięki niezbitym dowodom kierowca został zatrzymany. Sąd wymierzył mu karę trzech lat pozbawienia wolności za „zaniedbanie” a nie za umyślne czy nawet nieumyślne spowodowanie śmierci. Podczas apelacji tłumaczył, że myślał, że przejechał po torbie na śmieci, a nie człowieku. Sąd uwzględnił to tłumaczenie i… wymierzył mu karę grzywny. Był to jednak wyjątkowy przypadek, gdyż zarejestrowano niezbity dowód na jego winę. Na chińskich drogach zdarza się wiele tego typu wypadków, które zwykle kończą się nieustaleniem sprawcy lub wyłączną winą pieszego.

Chińskie władze starają się zmienić ten stan rzeczy. Niedawno zmieniono kodeks postępowania cywilnego i umożliwiono składanie pozwów cywilnych w imieniu ofiar wypadków drogowych. Władze twierdzą też, że wiele z wypadków należy kwalifikować jako morderstwa a nie zwykłe uchybienia. Mimo to nic nie wskazuje na szybką zmianę prawa ani nastawienia chińskiej policji i sądów w takich przypadkach. Wzorem w kwestii zabójstw drogowych stają się Włochy, gdzie niedawno przegłosowano nowe prawo dotyczące odpowiedzialności kierowców za najcięższe przewinienia. Zapisy włoskiego kodeksu karnego przewidują minimalną karę za śmierć jednej osoby ustaloną na 8 lat bezwzględnego więzienia. Gdy osób zginie więcej, kara wzrasta do minimum 18 lat. Nowe prawo zakłada także odebranie prawa jazdy nawet na 30 lat, w przypadku spowodowania wypadku i ucieczki z miejsca zdarzenia.

Artykuł powstał na podstawie materiałów z Focus.de

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 19, 2018 7:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://www.mazovia.pl/aktualnosci/art, ... warce.html
Cytuj:
Bezpieczniej i wygodniej w Warce

2018.09.17 14:40 , aktualizacja: 2018.09.18 16:13

Rozbudowa infrastruktury drogowej na Mazowszu to jedno z priorytetowych zadań samorządu województwa. Przykładem modernizacji prowadzonych w tym obszarze jest budowa 1,2 km chodnika od ul. Filtrowej do ul. Pruskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 731 w Warce. Środki – ponad 830 tys. zł – w całości pochodziły z budżetu Mazowsza.

Ruch na tym odcinku drogi to ponad 5,5 tys. pojazdów na dobę. Inwestycja wpłynęła na poprawę bezpieczeństwa pieszych użytkowników drogi. Zrealizowano ją dzięki dobrej współpracy z lokalnym samorządem, który we własnym zakresie zlecił opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej.

– W regionie mamy niemal 3 tys. km dróg wojewódzkich, spośród których co roku modernizujemy lub przebudowujemy po kilkadziesiąt kilometrów. W tym obszarze na szczególną uwagę zasługuje współpraca z lokalnymi samorządami. Dzięki niej dużo szybciej powstają ciągi pieszo-rowerowe – podkreślił marszałek Adam Struzik.

Partnerskie współdziałanie

Współpraca z lokalnymi samorządami w obszarze wspólnej realizacji chodników i ścieżek rowerowych jest niezwykle istotna dla działań samorządu w obszarze poprawy bezpieczeństwa pieszych użytkowników dróg. Tylko w tym roku w budżecie województwa na budowę chodników zabezpieczono kwotę prawie 18 mln zł. Jest to rekordowa kwota w historii samorządu Mazowsza.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 11, 2019 14:58 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 90702.html

Lech Marcinczak napisał(a):
Kierowca autobusu potrącił pieszego.
"Przechodził w niedozwolonym miejscu"


Sprawa oczywista - nie dość, że pieszy z pewnością wtargnął, to w dodatku w miejscu, gdzie żaden porzadny kierowca pieszego by się nie spodziewał. Tylko coś zdjęcie nie pasuje...

Cytuj:
Obrazek

Autobus potrącił pieszego
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl


Ale na szczeście policja wyjaśnia, dlaczego pieszy jest tu sam sobie winny:

Cytuj:
Kierowca autobusu miejskiego potrącił pieszego na Grochowskiej. Mężczyzna został zabrany do szpitala.

Autobus linii 135 potrącił mężczyznę. Według policji, do zdarzenia doszło około godziny 10.20 na ulicy Grochowskiej (na wysokości numeru 332). - Mężczyzna przechodził w niedozwolonym miejscu, tuż obok przejścia dla pieszych - podał Tomasz Oleszczuk z Komendy Stołecznej Policji - Poszkodowany został zabrany do szpitala - dodał.

- W sprawie zostało wszczęte postępowanie, policjanci na miejscu ustalają szczegóły - podsumował Oleszczuk.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL