Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 13:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To własnie temu służy - można postawić tezę, że największe korki są na wjazdach do Warszawy najmniej obsługiwanych koleją, tj: Raszyn-Janki i tutaj mamy m.in. dojazd z Mszczonowa oraz Grójca całkowicie odciętych od kolei, Modlińska, bo mamy tam ruch z Serocka i Pułtuska, Pułkowa od Łomianek, bo jadą niekolejowe Łomianki, a także Wyszogrody i inne Płoński do Warszawy i Czecha, bo tamże przedziera się m.in. Węgrów.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 16, 2012 13:57 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
Wojtek napisał(a):
To własnie temu służy - można postawić tezę, że największe korki są na wjazdach do Warszawy najmniej obsługiwanych koleją, tj: Raszyn-Janki i tutaj mamy m.in. dojazd z Mszczonowa oraz Grójca całkowicie odciętych od kolei, Modlińska, bo mamy tam ruch z Serocka i Pułtuska, Pułkowa od Łomianek, bo jadą niekolejowe Łomianki, a także Wyszogrody i inne Płoński do Warszawy i Czecha, bo tamże przedziera się m.in. Węgrów.


Nie sądzę, żeby połaczenie samego Mszczonowa czy Grójca, z pominięciem wszystkich Radziejowic, Żabich Wól, Młochowów, Rozalinów, Starych Wsi itd zmieniło sytuację o więcej niż kilka %. Zresztą widzą to również samorządy: najpierw nasprowadzano tysiące mieszkańców "bo jest dobry dojazd katowicką", a teraz jest gadka o WKD. Tylko WKD trasą stara WKD-Owczarnia-Urzut-DK8 będzie jechała 1,5h. W największe korki da się dostać do Śródmieścia 2x szybciej blachosmrodem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 18, 2012 13:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Tabula rasa napisał(a):
Wojtek napisał(a):
To własnie temu służy - można postawić tezę, że największe korki są na wjazdach do Warszawy najmniej obsługiwanych koleją, tj: Raszyn-Janki i tutaj mamy m.in. dojazd z Mszczonowa oraz Grójca całkowicie odciętych od kolei, Modlińska, bo mamy tam ruch z Serocka i Pułtuska, Pułkowa od Łomianek, bo jadą niekolejowe Łomianki, a także Wyszogrody i inne Płoński do Warszawy i Czecha, bo tamże przedziera się m.in. Węgrów.


Nie sądzę, żeby połaczenie samego Mszczonowa czy Grójca, z pominięciem wszystkich Radziejowic, Żabich Wól, Młochowów, Rozalinów, Starych Wsi itd zmieniło sytuację o więcej niż kilka %. Zresztą widzą to również samorządy: najpierw nasprowadzano tysiące mieszkańców "bo jest dobry dojazd katowicką", a teraz jest gadka o WKD. Tylko WKD trasą stara WKD-Owczarnia-Urzut-DK8 będzie jechała 1,5h. W największe korki da się dostać do Śródmieścia 2x szybciej blachosmrodem.


Obaj macie trochę racji.

Z jednej strony, rzeczywiście nawet najlepiej obsłużony Mszczonów generować będzie potoki mizerne w porównaniu z Raszynem czy Nadarzynem - które nie tylko mają już więcej mieszkańców, ale także zupełnie inne są proporcje dojeżdżających do Warszawy i pracujących na miejscu.

Podobnie liczba dojeżdżających do Warszawy z Makowa Mazowieckiego będzie prawdopodobnie o rząd wielkości mniejsza niż nawet z Chotomowa, nie mówiąc o Legionowie. Siatka połączeń miasteczek po 10 tys. jest fajna ze wzgledów turystyczno-miłośniczych, ale mało istotna dla podziału zadań przewozowych w województwie. Trakt Brzeski zatyka raczej nie Węgrów, ale różne Wiązowny czy nawet ci obywatele Mińska Maz., którym za daleko do/za ciasno w kolei.

Z drugiej strony, taki np. Mszczonów to jest jednak pewna koncentracja osadnictwa. W granicach 15 min dojścia pieszego do istniejącej stacji mieszka ze 3-4 tysiące osób. Trzeba tylko łącznicę dobudować. A zabudowa wzdłuż DK 8 to za Nadarzynem jest rozproszona po kilka - kilkadziesiąt kominów. Wkrótce DK 8 stanie się S8, przed Nadarzynem raczej korków nie będzie, więc kolejka zatrzymująca się co kilometr nie ma szansy być szybsza od samochodu na bezkolizyjnej ekspresówce, a i tak mało komu będzie do niej blisko.

2x1 w Raszynie z tramwajem pośrodku to oczywiście świetny pomysł - ale dla mieszkańców Raszyna, ewentualnie warszawiaków pracujących w biurowcach przy al. Krakowskiej. Do Janek tramwaj al. Krakowską będzie jechał z centrum Warszawy 45 minut - w tym czasie WKD będzie już za Podkową Leśną, a "normalna" kolej - za Żyrardowem. Albo np. w Mszczonowie.

Do tego dochodzi problem formalno-priorytetowy z tramwajami podmiejskimi. Tu ważny wniosek do strategii - powinna określać jakąś formułę rozwoju sieci tramwajowej poza granice Warszawy. Czy to z udziałem marszałka, czy związku gmin, czy jeszcze jakąś inną.

Faktycznie nie narysowałem żadnego odgałęzienia WKD. Do rozważenia dwie propozycje 1) Salomea - Janki (Wolica) 2) Komorów - Nadarzyn. Przy czym trzeba by się zapewne zdecydować na jedną, żeby za bardzo tego WKD nie rozwadniać, i dlatego że oba odgałęzienia mają częściowo się pokrywającą funkcję.

Wojtek napisał(a):
Odgałęziasz na Pułtusk w Nasielsku - może lepiej w Dębem i próbować obsłużyć Serock, a potem wytworzyć linię alternatywą do E65 na Olsztyn przez Pułtusk-Maków-Przasnysz i dalej według twojego rysunku. Niby nie potrzebna, a jednak powoduje, że obsługujemy trzy mazowieckie miasta powiatowe za jednym zamachem i kierujemy ruch do Warszawy (wytwarzamy dojazd).


Co do linii Serock - Pułtusk i dalej wzdłuż Narwi, to jako okazjonalny użytkownik DK 61 mam taką uwagę, że na wysokim brzegu Narwi występuje dość urozmaicona rzeźba terenu. I to może być bardzo kosztowna zabawa z estakadami przez wąwozy schodzące do Narwi. Podobnie zresztą w przypadku połączeń przez Wyszogród do Płocka i dalej do Włocławka.

Tu pytanie, czy ktoś widział jakieś chociaż luźne koncepcje linii Płock - Włocławek, o której pisał Paweł Ciupak?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 18, 2012 17:47 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz lis 25, 2010 17:48
Posty: 111
Lokalizacja: dziura między Legionowem a Modlinem
olek napisał(a):
Tu pytanie, czy ktoś widział jakieś chociaż luźne koncepcje linii Płock - Włocławek, o której pisał Paweł Ciupak?

Zalezy jak luźne... bo jeżeli luźne w znaczeniu "kreska na mapie", to nawet ZM coś kreśliło:

http://www.zm.org.pl/?a=kolej_do_plocka-07

_________________
Je ne suis pas écologiste.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 18, 2012 20:44 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
olek napisał(a):
taki np. Mszczonów to jest jednak pewna koncentracja osadnictwa. W granicach 15 min dojścia pieszego do istniejącej stacji mieszka ze 3-4 tysiące osób. Trzeba tylko łącznicę dobudować.


To nie ulega wątpliwości. Można byłoby podrążyć w kierunku Grzegorzewic, gdyby gm. Żabia Wola miała głowę na karku, a kolej była wiarygodna.

olek napisał(a):
A zabudowa wzdłuż DK 8 to za Nadarzynem jest rozproszona po kilka - kilkadziesiąt kominów


przy linii rozgraniczającej DK tak. kilka minut w głąb jest już inaczej. Radziejowice, Ż. Wola, nawet Siestrzeń z Rozalinem i Rusiec to są jakieś ośrodki osadnictwa. nieco głębiej w pola Stara Wieś, Żelechów, Ojrzanów, Kaleń... oczywiście każdy przystanek musiałby mieć P+bike&R (niezależnie od ewentualnych auto/busów). No i generowanie nowego osadnictwa wzdłuż infry.

olek napisał(a):
Wkrótce DK 8 stanie się S8


Od Piotrkowa do Radziejowic. Co dalej - niby plany są, ale raczej póki co istniejąca Katowicka będzie musiała ścierpieć ruch wygenerowany autostradą. I Raszyn - bo w Wolicy też nie widzę żeby cokolwiek robiono. No ale niech zrobią, co to zmieni? Cała ta masa blachy i spalin walnie bezkolizyjną trasą prosto w Ochotę.

olek napisał(a):
Do Janek tramwaj al. Krakowską będzie jechał z centrum Warszawy 45 minut


Do tego potrzebowałem to 2x1 :)
Z głębi DK8 (może DK7 też?) w jej biegu jakaś lekka kolej o stosownej prędkości handlowej, od Okęcia dodatkowo istniejąca linia. ta neo-WKD mogłaby mieć przystanki np. na pętli Okęcie, przy Hynka, w centrum Rakowca (Dickensa?), Ochoty (pl. Narutowicza?) i na pl. Zawiszy. Dlatego mówię, że to SF: od Okęcia 4 tory z rzeczywistym priorytetem (zatrzymywanie tylko na przystankach) i tylko po jednym pasie dla samochodów. Rewitalizacja zmasakrowanego Raszyna w pakiecie. Kto na to pójdzie.

olek napisał(a):
Faktycznie nie narysowałem żadnego odgałęzienia WKD. Do rozważenia dwie propozycje 1) Salomea - Janki (Wolica) 2) Komorów - Nadarzyn


W przypadku odgałęzienia, czy istniejąca linia WKD pomieści taki ruch? Po drugie, przez Komorów do Nadarzyna też wyjdzie ca 40-45', Żabia Wola = godzina. Plus dojście/dojazd do przystanku. A to tylko 32 km, nie dam głowy czy zapasowa komunikacja "dolmusz do Okęcia+tramwaj" nie jest szybsza. Przez Wolicę pewnie kilka minut szybciej niż przez Komorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 23, 2012 7:30 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Tabula rasa napisał(a):
Radziejowice, Ż. Wola, nawet Siestrzeń z Rozalinem i Rusiec to są jakieś ośrodki osadnictwa. nieco głębiej w pola Stara Wieś, Żelechów, Ojrzanów, Kaleń...


...po 200-500 mieszkańców. Przy czym Ci, którzy mieszkają w zabudowie skoncentrowanej to niekoniecznie Ci którzy dojeżdżają do pracy do Warszawy - mają pola, sady, prowadzą sklepy, warsztaty itp. Całe te pasmo razem generuje może taki potok jak jedna większa kamienica w Warszawie.

Cytuj:
oczywiście każdy przystanek musiałby mieć P+bike&R (niezależnie od ewentualnych auto/busów).


Jak musisz wsiadać do samochodu, żeby pojechać na P+R, to co za różnica czy jedziesz 2 km do nowej stacji czy 5 km do jednej z istniejących linii kolejowych?

Cytuj:
Od Piotrkowa do Radziejowic. Co dalej - niby plany są, ale raczej póki co istniejąca Katowicka będzie musiała ścierpieć ruch wygenerowany autostradą. I Raszyn - bo w Wolicy też nie widzę żeby cokolwiek robiono. No ale niech zrobią, co to zmieni? Cała ta masa blachy i spalin walnie bezkolizyjną trasą prosto w Ochotę.


To, że nie masz szansy na zrobienie komunikacji szynowej, która by się zatrzymywała w tych różnych Siestrzeniach i Urzutach, pakowała do centrum Raszyna i była szybsza od własnego samochodu na drodze ekspresowej.

Na "masę blachy i spalin" sposobem jest ograniczenie dopływu z ekspresówki do miasta, Wcześniej czy później miasto pójdzie po rozum do głowy i wprowadzi jakiś system sygnalizacji typu cykanie po 5 samochodów / minutę / zjazd albo obowiązkowe odstanie 20 minut przed zjazdem do miasta - tak żeby dopływ wyrównał się z tym, co może znieść Ochota. A Żabia Wola & co będzie miała motywację żeby zjechać z eski wcześniej i się przesiąść w Nadarzynie czy nawet Komorowie. Osobiste KDP spod każdej chałupy na Mazowszu to brzmi nieźle, ale to nie ta bajka.

A jak nie zrobią, to jak sądzisz, jakie są szanse na zabranie dwóch pasów ruchu z Raszyna?

Cytuj:
Do tego potrzebowałem to 2x1 :)
Z głębi DK8 (może DK7 też?) w jej biegu jakaś lekka kolej o stosownej prędkości handlowej, od Okęcia dodatkowo istniejąca linia. ta neo-WKD mogłaby mieć przystanki np. na pętli Okęcie, przy Hynka, w centrum Rakowca (Dickensa?), Ochoty (pl. Narutowicza?) i na pl. Zawiszy. Dlatego mówię, że to SF: od Okęcia 4 tory z rzeczywistym priorytetem (zatrzymywanie tylko na przystankach) i tylko po jednym pasie dla samochodów. Rewitalizacja zmasakrowanego Raszyna w pakiecie. Kto na to pójdzie.


Nie sądzę, żeby poszli na to chociażby mieszkańcy Raszyna - kolejka, która jeździłaby szybko, to byłaby jednocześnie duża bariera rozcinająca centrum wsi. Nie mówiąc już o Ochocie. I co dalej, piąta para torów do czterech istniejących wzdłuż al. Jerozolimskich?

Cytuj:
W przypadku odgałęzienia, czy istniejąca linia WKD pomieści taki ruch?


WKD kiedyś jeździła co 6 minut. Teraz minimalny odstęp pomiędzy kolejnymi pociągami wynosi 7,5 minuty. Dałoby się zapewne zejść do 5 minut, a jakby przebudować WKD Śródmieście (patrz wątek o nowej linii średnicowej), to czemu nie co 3 minuty? To jest para torów wchodząca do ścisłego centrum miasta, która jest stosunkowo słabo jeszcze wykorzystana.

Cytuj:
A to tylko 32 km, nie dam głowy czy zapasowa komunikacja "dolmusz do Okęcia+tramwaj" nie jest szybsza.


Jak wyjdzie szybsza, to trudno, być może po prostu to jest taki obszar, który ze względu na rozproszenie zabudowy musi być obsługiwany autobusami, dopiero na granicy Warszawy zbieranymi do komunikacji szynowej.

Jeszcze a propos linii czterotorowych, rozbudowy istniejących torów i dlaczego to niekoniecznie jest łatwiejsze od budowy nowych linii - Wojtku, Twoja Zielonka:
http://www.gazetaecho.pl/kolej-chce-prz ... tuja_60509

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 23, 2012 9:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
przy linii rozgraniczającej DK tak. kilka minut w głąb jest już inaczej. Radziejowice, Ż. Wola, nawet Siestrzeń z Rozalinem i Rusiec to są jakieś ośrodki osadnictwa. nieco głębiej w pola Stara Wieś, Żelechów, Ojrzanów, Kaleń... oczywiście każdy przystanek musiałby mieć P+bike&R (niezależnie od ewentualnych auto/busów). No i generowanie nowego osadnictwa wzdłuż infry


Skupiłbym się częściowo właśnie na tym drugim, tzn: generowaniu nowego osadnictwa. Część linii lub stacji należałoby tak wymyślić, aby odciągać ludzi od osadzania się na kamień na zębach sieci drogowej. Można by popatrzeć jak wyglądają te nasze pomysły pod tym kątem. Choć to oczywiście dla takiego zapoxnienia kolejowego wielka piesń przyszlości.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 23, 2012 9:27 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Jeszcze a propos linii czterotorowych, rozbudowy istniejących torów i dlaczego to niekoniecznie jest łatwiejsze od budowy nowych linii - Wojtku, Twoja Zielonka:
http://www.gazetaecho.pl/kolej-chce-prz ... tuja_60509


Nawet byłem na fragmencie tego spotkania. Jeśli wierzyć PLK to urzędnicy GDOŚ są tępi jak buty i jedyne co znają przeciwko hałasowi to ekrany. Inna kwestia, to na etapie decyzji środowiskowej nie było takich dyskusji jak teraz, bo de facto tychże konsultacji mało co było. Teraz już mleko jest trochę rozlane. Może skontaktuję się osobiście z Poniewierskim, powiem, że jestem z Zielonki to coś się uda polubownie załatwić.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 24, 2012 9:33 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Jeszcze od Patryka - podobno pisane pod kątem wniosków do pzp województwa, więc jest trochę o autobusach:

Cytuj:
Głównym założeniem jest zapewnienie połączeń między ośrodkami powiatowymi a dużymi miastami. Obecna sieć jest niewystarczające jeśli chodzi o zapewnienie do ośrodków powiatowych. To one koncentrują komunikację zamiejską i to pomiędzy tymi ośrodkami a miejscowościami wiejskimi występuje najwięcej powiązań.

Pierwszy stopień powiązań: wieś - miejscowość gminna
Drugi stopień powiązań: miejscowość gminna - miasto powiatowe lub inne miasto oddziałujące na daną gminę
Trzeci stopień powiązań: miasto powiatowe (dla kolei) lub miejscowość gminna (dla autobusów) - większe miasto (Ostrołęka, Płock, Siedlce, Radom, Ciechanów oraz poza województwem Lublin, Białystok, Olsztyn, Toruń, Łódź, Kielce, Piotrków, Włocławek, a także częściowo Łomża i Biała Podlaska w zaleości od położenia miasta powiatowego)
Czwarty stopień powiązań (niezależny): miasto powiatowe (dla kolei) lub miejscowość gminna (dla autobusów) - Warszawa

W województwie mazowieckim możemy wyróżnić ośrodki powiatowe:

posiadające połączenia kolejowe: Żyrardów, Grodzisk, Pruszków, Piaseczno, Otwock, Wołomin, Siedlce, Ciechanów, Mława, Legionowo, Nw. Dwór Maz., Sierpc, Sochaczew, Wyszków, Warszawa

posiadające połączenia kolejowe o niekorzystnym układzie powiązań: Płock, Ostrów Maz., częściowo Gostynin, Sokołów Podl., Płońsk, Kozienice

posiadające stację kolejową odległą o kilka kilometrów od centrum (wymagające dobudowania łącznicy pasażerskiej do centrum): Ostrołęka, Łosice, Szydłowiec, Przysucha, Garwolin,

nieposiadające linii kolejowej, ale posiadające w przeszłości linie wąskotorowe: Przasnysz, Maków, Pułtusk, Grójec

nieposiadające linii kolejowej: Białobrzegi, Lipsko, Zwoleń, Węgrów, Żuromin.

W związku z powyższym należy spróbować rozważyć zapewnienie powiązań kolejowych miastom spoza pierwszego punktu.

Płock: nowa linia z Modlina przez Zakroczym, Czerwińsk, Wyszogród, Małą Wieś, Bodzanów, Słupno (miejscowości gminne, jako ośrodki lokalne tworzące powiązania ze wszystkimi wsiami - pierwszy stopień powiązań) oraz zgłoszona "obwodowa" linia Płock - Ciechanów - Ostrołęka przez Radzanowo, Staroźreby, Drobin, Raciąż, Glinojeck, a także w przyszłości rozbudowa linii Warszawa - Płock o linię przez Łomianki i Czosnów (rezerwa trasy S-7).

Ostrów Maz.: wydłużenie pociągów z Małkini do Ostrowi Maz., budowa łącznicy Ostrów Maz. - Śniadowo przez Stary Lubotyń jako połączenie Warszawy z Łomżą oraz przywrócenie linii kolejowej Małkinia (Prostyń) - Sokołów Podl.

Gostynin: dofinansowanie kursów autobusów w relacji Sochaczew - gminy pow. gostynińskiego - Gostynin oraz wsie i gminy pow. gostynińskiego - Płock

Sokołów Podl.: wznowienie kursowania pociągów w relacji Siedlce - Ostrołęka - Olsztyn oraz kwestia budowy linii kolejowej z Wołomina (ośrodek powiatowy) - Poświętne - Stanisławów - Dobre - Korytnica - Liw - Węgrów - Jartypory - Sokołów Podl. lub Tłuszcz - Strachówka - Korytnica - Liw - Węgrów - Jartypory - Sokołów Podl.

Płońsk: uruchomienie bezpośrednich połączeń Płońsk - Płock i Płońsk - Warszawa, o ile będą konkurencyjne czasy przejazdu

Kozienice: zapewnienie powiązań konkurencyjnych do Radomia (po istniejącym torowisku lub nowym Kozienice - Pionki) oraz do Warszawy (po nowym torowisku w relacji Dobieszyn - Głowaczów - Kozienice lub Grabów n/Pilicą - Głowaczów / Magnuszew - Kozienice).

Ostrołęka: wprowadzenie linii kolejowej do centrum miasta oraz uruchomienie połączeń w relacji Ostrołęka - Łomża, Ostrołęka - Ostrów Maz - Siedlce, Ostrołęka - Warszawa (w takcie godzinnym), a także budowa nowej linii kolejowej Ciechanów - Opinogóra - Przasnysz lub Maków MAz - Olszewo Borki - Ostrołęka

Łosice: budowa łącznicy Niemojki - Łosice i zapewnienie połączeń Łosice - Platerów - Sarnaki - Siemiatycze oraz Łosice - Siedlce (Warszawa)

Szydłowiec: budowa łącznicy Szydłowiec Stacja - Szydłowiec Miasto lub zapewnienie odpowiednich połączeń autobusowych w relacji wsie powiatu szydłowieckiego - Szydłowiec Stacja; główne powiązania do Radomia, Kielc, Krakowa, Warszawy i Lublina (mały potencjał w wykorzystaniu komunikacji lokalnej)

Przysucha: budowa łącznicy Przysucha Stacja - Przysucha Miasto lub zapewnienie odpowiednich połączeń autobusowych w relacji wsie powiatu przysuskiego - Przysucha Stacja; główne powiązania do Radomia, Tomaszowa, Łodzi (mały potencjał w wykorzystaniu komunikacji lokalnej)

Garwolin: budowa łącznicy Garwolin - Garwolin Miasto lub Pilawa - Garwolin Miasto i zapewnienie połączeń do Warszawy w cyklu godzinnym

Przasnysz, Maków, Pułtusk: budowa nowel linii kolejowej Legionowo / Zegrze - Serock - Pokrzywnica - Maków - Krasne - Przasnysz - Jednorożec lub Krzynowłoga - Chorzele Miasto - Chorzele i zapewnienie taktu godzinnego do Warszawy plus szczytowe wzmocnienia, a także budowa wcześniej wspomnianej linii Ciechanów - Maków lub Przasnysz - Ostrołęka

Grójec: istnieje możliwość budowy nowej linii kolejowej Grójec - Wola Prażmowska (siedziba gminy Prażmów) - Czachówek lub dostosowanie linii wąskotorowej do normalnotorowej na trasie Piaseczno - Złotokłos - Tarczyn - Grójec z wprowadzeniem jej do miasta Tarczyn i Grójec, a także wspólnie z województwem łódzkim stworzyć ciąg komunikacyjny Łódź - Brzeziny - JEżów - Głuchów - Rawa Maz - Biała Rawska - Błędów - Belsk - Grójec (w postaci linii kolejowej normalnotorowej, wąskotorowej lub autobusowej)

Węgrów: patrz Sokołów Podl.

Dla miast powiatowych Białobrzegi, Lipsko, Zwoleń, Żuromin ze względu na duże koszty inwestycyjne nie planuje się powiązań kolejowych (potencjalne Białobrzegi Dobieszyn lub Warka, Radom - Białobrzegi - Grójec - Żyrardów - Sochaczew, Radom - Zwoleń - Lipsko, Lublin - Lipsko - Ostrowiec, Sierpc - Żuromin - Działdowo, Żuromin - Mława lub Raciąż - Żuromin). W przypadku tych miast należy zapewnić przede wszystkim komunikację autobusową.

Należy także zapewnić przywrócenie połączeń pasażerskich w relacji Warszawa - Pilawa - Stoczek Łuk. i Warszawa - Ustanówek - Mszczonów o ile będą konkurencyjne względem komunikacji autobusowej.

Do rozważenia jest także nowa linia kolejowa łącząca Lublin z Białymstokiem przez Parczew, Wisznice, Białą Podlaską. Na terenie województwa mazowieckiego przechodziłaby przez Janów Podlaski - Konstantynów - Serpelice - Hołowczyce - Fronołów i dalej istniejącą linią przez Czeremchę.

Inną linią lokalną jest linia Mordy - Przesmyki - Kamianki - Bartków - Korczew - Drohiczyn Ruski, która byłaby typową linią lokalną łączące kilka dość dużych miejscowości z Siedlcami (koszt samorządów lokalnych).

Do dalszych rozważań jest przekształcenie lub wznowienie ruchu na liniach wąskotorowych:

Mława - Przasnysz (odcinek Przasnysz - Maków ma być linią Warszawa - Pułtusk - Przasnysz)
Nasielsk - Pułtusk
Grójec - Nowe Miasto nad Pilicą
Iłża – Starachowice
Ciechanów – Krasna
Ciechanów – Grudusk
Sochaczew - Wyszogród i inne wokół puszczy Kampinoskiej.

Warto wspomnieć, że w budowie były fragmenty linii Mława – Ostrołęka, Gąsocin – Pułtusk, Legionowo – Nasielsk przez Dębę czy Komorów Nadarzyn i Mszczonów (na linii WKD)

Na szczeblu krajowym pozostają linie wyższych prędkości oraz obwodnica Warszawy od strony północnej i zachodniej (ze względu na Puszczę Kampinoską).

W miarę możliwości każda miejscowość gminna i miejscowość powyżej 1000 mieszkańców powinna mieć powiązania trzeciego i czwartego stopnia komunikacją autobusową (o ile nie ma kolei).

Ważnym elementem jest rozbudowa transportu szynowego w aglomeracji w postaci linii tramwajowych, lekkich linii kolejowych itp. Takie powiązania powinny powstać w relacji Warszawa – Marki – Radzymin, Warszawa – Łomianki (niezależnie od wspomnianej wyżej linii Warszawa – Płock w rezerwie S-7), Warszawa – Jabłonna – Chotomów, Warszawa – Raszyn – Janki, Warszawa – Konstancin, Warszawa – Stare Babice, Otwock – Karczew, Komorów – Nadarzyn.

Warto zaznaczyć, że z punktu widzenia wojewóztwa najbardziej optymalny przebieg KDP to Warszawa Dawidy – Lesznowola – Antoninów – Żabia Wola – Mszczonów – Lotnisko CPL – Rawa Mazowiecka – Rogów – Brzeziny – Łódź.

Realizacja powyższych założeń spowoduje niewydolność linii średnicowej i obwodowej. Dlatego w międzyczasie powinna powstać nowa linia średnicowa w Warszawie relacji N-S (ze względu na ruch miejski i przeciążenie I linii metra). Jej przebieg jeszcze jest możliwy od Warszawa Służewiec w pobliżu osiedla Marina, ze stacją przy skrzyżowaniu Żwirki i Wigury i Racławickiej, na tyłach cmentarza Żołnierzy Radzieckich, w pobliżu EKO-Parku, w zagłębieniu przez Pole Mokotowskie, pod Al. Niepodległości, Em. Plater (ze wspólną stacją dworzec Centralny) i dalej w rozdzieleniu na dwa kierunku: pod Graniczną, Przechodnią, Pl. Bankowym, Długą, Mostową, Parkiem Praskim, do dw. Wileńskiego oraz od Hali Mirowskiej w wykopie w Al. Jana Pawła II i pod Powązkowską, a dalej w poziomie terenu przez ogródki działkowe do skrzyżowania Piastów Śląskich z Powstańców Śląskich wzdłuż rezerwy trasy S-7 z możliwością włączenia od Ronda Radosława w linie obwodową w kierunku Dworca Gdańskiego.


Mapka:
http://www.zm.org.pl/tmp2/forum/pzp_maz ... yk-113.png

Cytuj:
na rysunku czerwone priorytetowe, różowe nierealne, granatowe do remontu i modernizacji, żółte to KDP przez Brzeziny Rawę Mszczonów - CPL, Żabią Wolę, Antoninów, Lesznowolę.


Ja tu sobie jaja z KDP do Żabiej Woli robiłem, a tu proszę, na serio też takie pomysły są.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 24, 2012 10:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
olek napisał(a):
pisane pod kątem wniosków do pzp województwa


Warto pamiętać, że wnioski do PZP można składać jeszcze tylko przez kilka dni (termin 3 miesięcy od 28 XII), a jeżeli ewentualne nowe linie kolejowe się w nim nie znajdą, to takie zapisy w strategii kolejowej po pierwsze się raczej nie pojawią, a jeżeli znajdą, to będą miały znacznie mniejszą szansę na realizację, jako że strategia kolejowa (w przeciwieństwie do PZP) nie jest w żaden sposób wiążąca przy planowaniu przestrzennym dla niższych szczebli samorządu.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL