Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lis 20, 2009 13:27 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Cz lip 23, 2009 11:23
Posty: 72
Lokalizacja: Mysiadło
Stary Trampek napisał(a):
Cytuj:
Źródło: http://www.mojursynow.pl/mojursynow/1,90636,6384393,Parking_na_Stoklosach_coraz_bardziej_popularny.html

Gazeta.pl > Mój Ursynów > Aktualności
15.03.2009 16:12
Parking na Stokłosach coraz bardziej popularny

Pomimo początkowej niechęcie kierowców, do zostawiania auta na tym parkingu i ok. 2-3 minutowego spaceru do najbliższego wejścia na stację metra, od kilku dni zajętych jest 3/4 z 98 miejsc postojowych.
.

Kilka tygodni temu próbowała tam zaparkowac moja żona ok . 9.30 rano i nie było ani jednego wolnego miejsca !!!! Więc to chyba dobry znak ! Ja natomiast czasami zostawiam tam rower, na szczęście miejsce póki co jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 21, 2009 12:14 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
axxenfall napisał(a):
- średni miesięczny koszt utrzymania parkingu w systemie "Parkuj i Jedź", bez parkingu na
WKM - 80 818 zł


...plus, ostrożnie licząc, ok. 40 tys. amortyzacji inwestycji.

Pojemności parkingów to:

Anin 80
Marymont 400
Połczyńska 500
Wilanowska 290
Stokłosy 100

Zakładając powiedzmy 10% wykorzystanie Połczyńskiej i nawet 100% wykorzystanie pozostałych, daje to 920 użytkowników, średnio 184 na parking. Czyli miesięcznie na 1 użytkownika korzystającego z park and ride ZTM wydaje ok. 650 zł. Plus oczywiście koszty dowiezienia go potem do centrum, ale ten koszt jest bardzo podobny jak w przypadku osób niekorzystających z park and ride.

Cytuj:
Kilka tygodni temu próbowała tam zaparkowac moja żona ok. 9.30 rano i nie było ani jednego wolnego miejsca !!!! Więc to chyba dobry znak!


Dobry, że ludzie chcą się przesiadać. Źle, że:

- Park and Ride robi się w standardzie złotych sedesów (gdzie jeszcze na świecie masz piętrowe parkingi Park and Ride?)

- przyzwyczaja się kierowców do darmowego parkowania na tych parkingach.

A pytanie brzmi, czy naprawdę nie ma bardziej efektywnego sposobu przekonywania do komunikacji miejskiej za 650 zł/osobę miesięcznie. Na przykład:

- dodawanie tych 650 zł do pensji: przyjeżdżasz do pracy autobusem / tramwajem / metrem / rowerem - dostajesz 650 zł miesięcznie więcej za niekorkowanie Warszawy;

- dowożenie z domu do najbliższego przystanku ZTM taksówką - mamy do dyspozycji ok. 15 zł na kurs, co nie jest abstrakcją przy naszej sieci połączeń i dużej skali umowy;

- dołożenie ok. 100 wozokilometrów autobusowych. Zakładając, że pasażerów wozimy wyłącznie na miejscach siedzących, daje nam to dodatkowe 150-200 komfortowych pasażerokm / osobę dziennie. Czyli w zasadzie znacznie więcej niż ktokolwiek jest w stanie wyjeździć.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 23, 2009 9:35 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Cz lip 23, 2009 11:23
Posty: 72
Lokalizacja: Mysiadło
Zastanawiam sie czy to nie błąd i te 80 tys miesięcznie nie jest kosztem utrzymania wszstskich parkingów ? Bo jakoś nie potrafie sobie wyobrazić na co takie pieniądze idą.
Powiedzmy stała ochrona w dni robocze- 1 etat - niech będzie 2000 plus utrzymnaie takiej budki z prądem i telefonem, 1500 średnio. Drobne naprawy infrastruktury- 5 000 PLN. Inne nieznane- 2500 i niech to razem będzie 10tys miesięcznie. Skąd te 80 tys.?
Nie mam nic przeciwko otrzymywaniu 650 PLN miesięcznie za uzywanie roweru zamiast samochodu !ZGodze się nawet na 500 PLN. W końcu mój rower kosztował 1 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 23, 2009 18:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
klemens napisał(a):
Zastanawiam sie czy to nie błąd i te 80 tys miesięcznie nie jest kosztem utrzymania wszstskich parkingów ? Bo jakoś nie potrafie sobie wyobrazić na co takie pieniądze idą.


Oświetlenie całego parkingu pochłania pewnie najwięcej kasy. To zajebisty koszt jest, bo powierzchnia duża i jeszcze kilka poziomów. Z racji, że parking wielopoziomowy, to oświetla się go nawet w dzień. Skoro iluminacja jednego mostu może kosztować milion rocznie, to parkingu pewnie też spokojnie tyle wychodzi.

Być może jest tam też wentylacja wymuszona (z wentylatorami na prąd) gdzieniegdzie (np na klatkach schodowych). Ta też potrafi wywindować rachunek pod sufit (wiem, bo w bloku mam taką).

Dolicz koszty soli, piachu i odśnieżania/posypywania ręcznego (najdroższego) w zimę. Piaskarką nie wjedziesz na zastawiony autami parking, bo od razu zniszczysz lakier wszystkim parkującym autom.

A ochrona to też nie 1 etat, tylko co najmniej 2, a stawiałbym, że więcej. Jeden siedzi na monitoringu cały czas, a drugi łazi. A to wszystko przy założeniu, że pracuje parking tylko 12h/dobę (1 zmiana/dobę). A pracuje pewnie dłużej (czyli potrzebuje więcej etatów).

Jako, że parkingi są OIDP strzeżone, to obstawiałbym, że są ubezpieczone - a więc kolejny koszt.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 23, 2009 19:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Co wchodzi w koszt utrzymania parkingów zostało pokazane w budżecie z 2009 lub 2008 roku, ale teraz nie pomnę strony tego dzieła.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 7:16 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
klemens napisał(a):
Zastanawiam sie czy to nie błąd i te 80 tys miesięcznie nie jest kosztem utrzymania wszstskich parkingów ? Bo jakoś nie potrafie sobie wyobrazić na co takie pieniądze idą.
Powiedzmy stała ochrona w dni robocze- 1 etat - niech będzie 2000 plus utrzymnaie takiej budki z prądem i telefonem, 1500 średnio. Drobne naprawy infrastruktury- 5 000 PLN. Inne nieznane- 2500 i niech to razem będzie 10tys miesięcznie. Skąd te 80 tys.?


Zaraz zaraz. Parkingi są czynne codziennie od 4:30 do 2:30, czyli w zasadzie całą dobę. Biorąc pod uwagę urlopy i choroby, to jest 5 etatów, żeby zapewnić stałą obsadę. Koszt etatu to też bliżej 4000 zł niż 2000 zł. Czyli na każdą osobę obsługi, którą widzisz przyjeżdżając na parking trzeba wyłożyć 20 tys. miesięcznie. A mam wrażenie, że przynajmniej na Marymoncie i Wilanowskiej tych osób jest więcej niż jedna.

Do tego sprzątanie, oświetlenie...

klemens napisał(a):
Nie mam nic przeciwko otrzymywaniu 650 PLN miesięcznie za uzywanie roweru zamiast samochodu !ZGodze się nawet na 500 PLN.


A wolałbyś te 650 PLN gotówką czy w formie miejsca na ekskluzywnym parking Park and Ride?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 9:50 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Cz lip 23, 2009 11:23
Posty: 72
Lokalizacja: Mysiadło
No cóż zakładałem, że do utrzymania parkingu wystarcza 1 osoba, bo sądziłem, ze są to parkingi ormalnie niestrzeżone. I ta jedna osoba wystarczyłaby od ok. godzin 7 do 19 w dni robocze, bo większośc kierowców jednak odbierze samochód w tych godzinach. Fakt, ze to półtora etatu.
Generalnie, oczywiście wolałbym kasę gotówką, bo jeżdżę rowerem (:-), a jak jeździłem samochodem to za 200-250 PLN miesięcznie można sobie było wynająć miejsce parkingowa, w garażu koło metra np. na Służewiu wynajmowałem przez jakieś 2 lata. Stąd moje zaskoczenie, ze to tyle kosztuje, skoro można taniej ?!
Nota bene jakbym miał dobrą ścieżkę rowerową do Centrum miasta, to nie korzystałbym też zapewne często z metra, bo te 20 km potrafiłbym przejechać poniżej godziny ( a tyle zajmuje mi teraz trasa z wykorzytaniem roweru plus metra. Oczywiście przy gorszej pogodzie ( deszcz) pewnie, bym wolał metro, ale latem ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 12:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Wydatki ZTM w zakresie "Eksploatacja parkingów działających w systemie "Parkuj i Jedź" i węzłów komunikacyjnych" (razem 12 482 760 w 2008 roku)

budżet2009 napisał(a):
Zakup usług pozostałych 8 340 360
- sprzątanie 3 928 000 (1/3 kosztów! - dop. wł.)
- ochrona obiektów 2 367 360 (1/4 kosztów! - dop. wł.)
- organizacja Systemu Parkingowego 1 000 000
- inne usługi 400 000
- utrzymanie nawierzchni 200 000
- reklama 200 000
- naprawa infrastruktury węzła 170 000
- naprawa urządzeń parkingowych 75 000
Opłaty na rzecz budŜetów jednostek samorządu terytorialnego 1 752 000
Zakup energii 1 160 000
Podatek od nieruchomości 329 000
Zakup materiałów i wyposaŜenia 250 000
Zakup usług remontowych 250 000
- konserwacje i naprawy elementów systemu parkingowego oraz węzłów komunikacyjnych
RóŜne opłaty i składki 236 400
- ubezpieczenie majątku
Wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 90 000
- umundurowanie
Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej 75 000

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 18:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Dziwne te koszty są. Podejrzane wręcz.

Co np kryje się pod "Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego"? Zwłaszcza, że opłaty za "Podatek od nieruchomości" stanowią inny koszt. Jakieś jeszcze inne podatki i opłaty Warszawski ZTM płaci? I komu płaci? Miastu Warszawa (czyli sam sobie)? Dzielnicom (za co?)?

Tak samo "organizacja Systemu Parkingowego". Jak rozumiem w to wchodzi cała administracja obiektami, logistyka, załatwianie Heńków z młotkiem i przecinakiem w razie awarii, organizacja przetargów na sprzątanie, ochronę itp. Ale żeby na to przeznaczać milion złotych co roku? Ile tych osób i jakie zaplecze jest potrzebne do zarządzania i logistyki bodajże czterema parkingami? I czy nie da się tego zrobić taniej, np spuszczając zarządzanie tym do prywatnej firmy - jestem pewny, że można tym administrować za mniej niż 1MLN PLN rocznie. U mnie na dwa bloki mieszkaniowe po 150 rodzin administruje się (łącznie z działem księgowym) za niewielki ułamek tej kwoty.
No chyba, że w to wchodzi tez zakup projektów i czy jakiś analiz do budowy nowych parkingów. Ale wtedy powinno to być w innym miejscu, jako inwestycje - rozdzielone z tym co już istnieje.

Dziwi mnie też 75 tys PLN na telefony na parkingu. U mnie strzeżony parking osiedlowy w ogóle nie ma telefonu i wszystko działa. Ale nawet przy rachunkach po 300zł/m-c na każdym parkingu (co spokojnie wystarcza dla niejednej firmy) i 2x tyle w jakimś centralnym biurze administrującym tym bajzlem wychodzi mi trochę ponad 20 tysięcy. Te 75 000 z budżetu to kwota wręcz abstrakcyjna. Gdzie Oni tyle dzwonią z tych parkingów? Do Zimbabwe?


Krótko mówiąc warto ten temat podrążyć, jakby ktoś miał chęć. Parkingi P&R są makabrycznie drogie w utrzymaniu, ale także dlatego, że niektóre koszty ich utrzymania "śmierdzą".

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 24, 2009 23:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Też mi się astronomiczne wydają te kwoty. Ale myślę że analogicznie jest z utrzymaniem wszelkich miejskich obiektów, jak też ze wszelkimi inwestycjami.

Cytuj:
reklama 200 000


To mnie też zastanawia... gdzie oni się reklamują ? Poza kilkoma tablicami przy ulicach dojazdowych, stroną ZTM i wywieszoną płachtą na samym obiekcie nic innego nie przychodzi mi do głowy. Z reklamy to oni powinni dochody mieć, jak są reklamy w metrze to mogą być i na P+R (chociaż kasa by była mniejsza z tego).

Cytuj:
Wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń 90 000
- umundurowanie


Czy ja dobrze czytam - umundurowanie 90 000 ? Codziennie im nowe ubrania kupują ?

Cytuj:
sprzątanie 3 928 000 (1/3 kosztów! - dop. wł.)


To coś im kiepsko wychodzi to sprzątanie ze 3 mln. W zimie na P+R Marymont jest tak makabrycznie ślisko że trzeba cały czas uważać żeby gleby (a raczej podłogi) nie zaliczyć. Normalnie nie znam bardziej śliskiego miejsca (łącznie z lodowiskiem). Chyba że to następny pretekst do zawyżania kosztów (chcą płacić odszkodowania za połamane kończyny jak największej liczbie osób :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL