Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 04, 2011 20:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Michał Frąk napisał(a):

Nawet 200 tys. ciężarówek mniej każdego roku może jeździć po drogach województwa łódzkiego. Firma PCC Intermodal otworzyła nowy terminal przeładunkowy kontenerów.


Widziałem w zeszłym tygodniu z okien jadącego pociągu. Wspaniale się prezentuje. Oby więcej...

Bardziej fachowa relacja:
http://www.rynek-kolejowy.pl/19686/Nowo ... MODAL_.htm

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 05, 2011 16:12 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
velogustlik napisał(a):


Ilustracja

Obrazek

świetnie pokazuje, na czym polega transport intermodalny. Zamiast drałować ciężarówką z Rotterdamu do Warszawy można ograniczyć wykorzystanie najbardziej uciążliwego środka transportu do końcowego odcinka, pokonując pozostały dystans koleją.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 04, 2011 15:04 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
http://www.tirynatory.pl/2011/11/03/sem ... warszawie/

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 18:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
http://www.rynek-kolejowy.pl/30299/Ministerstwo_chce_wyciszyc_Tiry_na_Tory.htm
Cytuj:
Ministerstwo chce wyciszyć "Tiry na Tory?"

Po pięciu miesiącach od pierwszej prośby o spotkanie z premierem celem przekazania petycji "Tiry na tory", Kancelaria Premiera przekazała prośbę do Ministerstwa Transportu. Spotkanie miało odbyć się 16 stycznia. Organizatorzy kampanii zrezygnowali jednak ze spotkania z powodu warunków postawionych przez ministerstwo.


Te warunki, to według kampanii:
* zakaz zapraszania jakichkolwiek mediów
* zakaz samodzielnego robienia zdjęć czy nagrywania spotkania

Ministerstwo nie zezwoliło też na ustawienie flagi kampanii przed budynkiem na czas spotkania oraz zmianę liczby osób biorących udział w spotkaniu ponad sześć zgłoszoną przy pierwszym kontakcie. - Nie jesteśmy grupą interesu, która usiłuje coś załatwić za zamkniętymi drzwiami. To była publiczna kampania. Uważamy, że każdy sygnatariusz petycji ma prawo zobaczyć, jak wyglądało jej przekazanie i usłyszeć odpowiedź władz - mówi Rafał Górski z Instytutu Spraw Obywatelskich, koordynator kampanii.

Organizatorzy napisali do Premiera ponownie. - Zebranie podpisów było zbiorowym wysiłkiem wielu osób, w tym mieszkańców obszarów szczególnie doświadczonych ruchem tranzytowym, a także związkowców. W toku realizacji kampanii wokół idei "tiry na tory" powstała wielotysięczna społeczność osób, która na tę reakcję czeka i chce ją zobaczyć.
Uważamy, że jesteśmy to winni tym osobom - także dlatego, że kampania zachęcająca do podpisywania petycji była finansowana z funduszy publicznych" - czytamy w liście.

Kampania społeczna "Tiry na tory" trwała dwa lata. Pod petycją o uznanie hasła "tiry na tiry" za cel i zasadę polskiej polityki transportowej podpisało się w tym czasie ponad 81 tysięcy osób. Była współfinansowana przez Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Zakończyła się z końcem grudnia 2011 roku. "Będziemy nadal działać, choć już bez reklam w radiu i na billboardach. W tym roku naszym priorytetem jest wspieranie społeczności szczególnie mocno doświadczanych ruchem ciężarówek" - mówi Górski.

Ponieważ podpisów nie udało się przekazać, ich zbieranie trwa nadal.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 24, 2012 20:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Piwoslaw napisał(a):
Kampania społeczna "Tiry na tory" trwała dwa lata. Pod petycją podpisało się w tym czasie ponad 81 tysięcy osób. Ponieważ podpisów nie udało się przekazać, ich zbieranie trwa nadal.


Jaki jest koń każdy widzi, więc nie ma sensu komentować działań rządu.

Może mi ktoś wytłumaczyć jak to możliwe, żeby przez dwa lata zainteresowanie tą inicjatywą nie przekuło się w poważną liczbę podpisów? Ja rozumiem, że to nie jest sprawa pilna, nie dotyczy wszystkich i nie musi tak jak np. referendum emerytalne zebrać 700 tys. w miesiąc. Mimo wszystko nie mogę uwierzyć, że zebrano tylko tyle głosów gdy jest o wiele łatwiej - głosy zbierane są w internecie i nie trzeba niczego drukować, zbierać, przesyłać itd.
Porażką nie jest to, że premier delikatnie mówiąc olewa inicjatywę obywatelską - żadna nowość. To jest raczej porażka samego społeczeństwa.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 03, 2012 15:39 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ceny/news/tiry-na-tory-to-juz-sie-dzieje-chociaz-zbyt-wolno,1838346
Cytuj:
"Tiry na tory" - to już się dzieje, chociaż zbyt wolno

Polska gospodarka w coraz większym stopniu czerpie korzyści, jakie daje transport intermodalny, czyli połączenie w jeden mechanizm trzech tradycyjnych dróg: morskiej, drogowej i kolejowej.

Jego udział zwiększył się w ciągu roku dwukrotnie. - Statystyki pokazują, że wzrost jest bardzo duży w ostatnim okresie - mówi Krzysztof Dyl. Do czołówki europejskiej sporo nam jeszcze brakuje, ale, jak zapewnia prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Polska ma najlepszą dynamikę wzrostu w Europie.

Tak dobrego roku polska branża spedycyjna - szczególnie ta kolejowa - nie miała od dawna. Z wyliczeń UTK wynika, że tylko w II kwartale tego roku za pomocą transportu intermodalnego udało się przewieźć o 40 proc. więcej towarów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Łączna masa przewozowa w I półroczu wyniosła 3,890 mln ton. Kolejarze przekonują jednak, że dalszy rozwój musi być stymulowany przez państwo.

- Myślę, że to jest przede wszystkim wspomaganie tego transportu przez różne instytucje państwowe, ale także przez zarządcę, np. poprzez oferowanie specjalnych ulg, które będą ten transport preferować. Liczymy na to, że zostaną utrzymane niektóre ulgi, ale też, że inne zostaną zwiększone - przekonuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Krzysztof Dyl, prezes Urzędu Transportu Kolejowego

Celem transportu intermodalnego jest zwiększenie efektywności ekspedycyjnej, ale z pominięciem wewnętrznej konkurencji. Ta oferta - bardzo popularna w krajach rozwiniętych gospodarczo - tworzy dobrą koniunkturę na kolei.

- Efektem jest przede wszystkim dużo szybszy rozwój kolei w przewozach towarowych, ale również rozwój całej gospodarki. Transport intermodalny to połączenie kilku gałęzi przemysłu. Zmierzalibyśmy przede wszystkim do tego, żeby te transporty bardziej ze sobą współgrały niż konkurowały, czyli zmienilibyśmy element konkurencji na współpracę, co byłoby korzyścią dla wszystkich stron tego przewozu - wyjaśnia prezes UTK.

Chociaż udział ruchu intermodalnego w rynku przewozów kolejowych wynosi zaledwie kilka procent, to według Urzędu Transportu Kolejowego, w najbliższym czasie powinna rosnąć zarówno liczba przewiezionych koleją jednostek (kontenerów), jak i tzw. praca przewozowa w ramach transportu intermodalnego. Kolejarze twierdzą jednak, że jest to uzależnione od rozwoju m.in. punktów przeładunkowych i rozwoju - dziś bardzo kiepskiej - infrastruktury.

- Infrastruktura przeładunkowa czy tzw. punktowa, a także dostępność taboru na liniach polskich to dziś są najważniejsze braki w Polsce. Plus niska prędkość, jeżeli chodzi o transport towarów koleją - mówi prezes Dyl.

W Polsce przewozy intermodalne realizuje ośmiu przewoźników: PKP Cargo, PKP LHS, Lotos Kolej, DB Schenker, CTL Logistics, CTL Express, STK Wrocław i Rail Polska. Udział tego rodzaju ekspedycji w rynku po I półroczu wzrósł do 3,49 proc. (patrząc pod kątem przewiezionej masy) i wszystko wskazuje na to, że z każdym rokiem będzie się zwiększał.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 30, 2012 0:42 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr wrz 26, 2012 20:17
Posty: 9
Nie ma tego, nie ma tamtego.
Brak wagonów, brak terminali, czego jeszcze nie brak.
Obudźcie się państwo urzędniczowie, twardogłowe betony, dooo roobootyyyyyy!!!Ruszcie swoje tłuste tyłki z wygodnych foteli i zacznijcie organizować nową produkcję.
Będzie praca, zwłaszcza dla młodych przy budowie wagonów i terminali.
Państwo rozwija się, kiedy produkuje coś nowego. A nie wtedy, kiedy tylko przerzuca coś, co produkują inni.
Można wiele zrobić, tylko trzeba chcieć, a chcieć to móc.
Bierzmy przykład z innych państw, jakoś sobie z tym poradzili - przykład Szwajcarii: już w 1954r znowelizowali ustawę z 1927r o tranzycie tirów koleją - mają sprawne autostrady nie niszczone tirami i na tym oszczędzają pieniądze na inne cele. Można ? Można !!! Tam pokolenie niedasiów wymarło. Ale tam uczestniczenia w demokracji i wyborach uczy się od najmłodszych lat - to jest ojcowski obowiązek zabrać dzieci ze sobą na wybory.
Tak samo jest z naszym budownictwem mieszkaniowym - uzyskiwanie działek pod budowę mieszkań blokują głównie urzędasy, czekają na łapówki, zasłaniając się nieustalonymi prawami własnościowymi gruntów.
Niemcy po połączeniu w 1989r poradzili sobie szybko - wydali edykt, że tylko do 1992r można zgłaszać roszczenia własnościowe dotyczące zagrabionego przez poprzednią władzę mienia. Jakoś nie słychać, żeby ktoś tam coś zgłaszał. Ale za to znakomicie korzystają z głupoty naszych urzędów i podstępnie wykupują co tylko się jeszcze daje z naszych gruntów.
Kiedyś ktoś powiedział, że 2 pokolenia muszą przejść, żeby coś się zmieniło, czyli około 40 lat - to mi przypomina szukanie ziemi obiecanej przez Izraelitów. Od 1989 roku minęło dopiero 23 lata - czyli jeszcze zostało nam 17 lat głupoty. Bolesna to nauka, chyba, że weźmiemy sprawę w swoje ręce i debili jakoś wymieciemy, ale jak? Proponuję choćby pomaleńku, ale skutecznie. Najważniejsze to nie poddawać się głupocie i piętnować debilnych rządzicieli. Władza to nie przywilej, to służba.
Właśnie wychodzi szydło z worka, niedokończone drogi, rozgrzebane trasy kolejowe, niezapłacone pensje i faktury. Zzieleniała ze złości :mrgreen: obiecana wyspa. Ale zielone w końcu żółknie :wink:

Zbieranie podpisów jest skuteczne na stronie www.petycje.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 03, 2013 1:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
Pociąg z Chin do Łodzi. Czemu dopiero teraz ktoś się na to porwał?

http://dobrastronapolski.pl/2013/01/02/ ... -w-polsce/

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 06, 2013 22:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
http://dobrastronapolski.pl/2013/03/06/ ... iagu-roku/
DobraStronaPolski.pl napisał(a):
W porównaniu z analogicznym kwartałem ubiegłego roku ich liczba wzrosła o 21% (wg TEU o 22,4%).

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 22, 2013 21:23 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn kwi 22, 2013 21:04
Posty: 11
Lobby tirowe jest do pokonania.

Kolej na kolej, koleinatory na tory!

[Koleinator znaczy TIR]

Chcemy TIRostrad czy autostrad? TIRy to wielkie skażenie środowiska. Spowalnianie ruchu, nawet na autostradach. Większe niebezpieczeństwo w poruszaniu się po drogach.

Podobno jeden TIR niszczy nawierzchnię drogi bardziej niż ponad 160 000 samochodów osobowych, ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć...

I słyszałem o budowie centrum logistycznego przy kolejowej obwodnicy Warszawy gdzieś między Pilawą a Górą Kalwarią, lokalizacja wskazuje na to, że mógłby tam powstać bardzo duży terminal intermodalny. Działki wykupiła Włodarzewska SA.

Koleinatory na tory. nie ma tłumaczenia się, że TIRy dają pracę. A ile ropy traconej i spalin wydalanych?

Na trasach drogowych prowadzących przez Warszawę obowiązkowo powinny być TIRy na tory, od granicy Polski do granicy Polski. Nie powinno być rosyjskich, ukraińskich, białoruskich, litewskich, łotewskich TIRów na polskich drogach!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL