Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 730 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 21, 2017 13:57 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 56344.html

Cytuj:
Miasto [Kraków] niedawno zapowiedziało likwidację ok. 3 tys. miejsc parkingowych spośród ponad 21 tys. znajdujących się w śródmiejskiej strefie. Nie likwiduje ich „na oko”. To te miejsca, które wyznaczono niezgodnie z przepisami, tzn. nie zapewniają dla pieszych co najmniej dwóch metrów chodnika. Co ciekawe wiele z tych miejsc miasto samo wyznaczyło kilka lat temu, ale po protestach społeczników i interwencji wojewody, postanowiono naprawić błąd.


No, właśnie. Prawidłowe miejsce parkingowe zostawia 2m, nie 1,5m (uznawanie, że wyjątek jest regułą, którą można stosować wszędzie, jest błędnym tokiem myślenia). Ciekawe, kiedy porządki w Warszawie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 21, 2017 14:24 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
axxenfall napisał(a):
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/krakow-wojna-o-3-tys-miejsc-parkingowych-56344.html

Cytuj:
Miasto [Kraków] niedawno zapowiedziało likwidację ok. 3 tys. miejsc parkingowych spośród ponad 21 tys. znajdujących się w śródmiejskiej strefie. Nie likwiduje ich „na oko”. To te miejsca, które wyznaczono niezgodnie z przepisami, tzn. nie zapewniają dla pieszych co najmniej dwóch metrów chodnika. Co ciekawe wiele z tych miejsc miasto samo wyznaczyło kilka lat temu, ale po protestach społeczników i interwencji wojewody, postanowiono naprawić błąd.


No, właśnie. Prawidłowe miejsce parkingowe zostawia 2m, nie 1,5m (uznawanie, że wyjątek jest regułą, którą można stosować wszędzie, jest błędnym tokiem myślenia). Ciekawe, kiedy porządki w Warszawie.

Nigdy, bo nasze miasto traktuje pieszych wyjątkowo. :D

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 22, 2017 7:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
http://www.zw.com.pl/artykul/10,670982.html

Cytuj:
Parkingi bez paragrafu
Anna Krzyżanowska 22-10-2017, ostatnia aktualizacja 22-10-2017 00:00
Samochody na platformach i miejscach zależnych.

Platformy parkingowe czy miejsca zależne (takie, do których dostęp jest tylko przez inne stanowiska parkingowe), choć wrosły w krajobraz inwestycji deweloperskich, nadal nie doczekały się prawnego uregulowania.
Organy, od których zależy uzyskanie pozwoleń na budowę, nie zawsze uznają, że parkowanie na platformach czy na miejscach zależnych to parkowanie pełnowartościowe. To zaś może okazać się niemałym i kosztownym zmartwieniem dla budujących.
– Niektórzy deweloperzy korzystają z takiej opcji, np. kiedy ze względu na rozmiar działki mają trudności z zapewnieniem minimalnego wymaganego bilansu miejsc parkingowych – mówi dr Agnieszka Grabowska-Toś, radca prawny i wspólnik w Kancelarii Radców Prawnych Kania Stachura Toś.
– Plany miejscowe czy warunki zabudowy określają minimalną liczbę miejsc postojowych w danej inwestycji. Nie zawsze budujący posiadają wystarczająco duży teren, by te wymogi spełnić, a budowa każdej kolejnej podziemnej kondygnacji to duży koszt. Miejsca zależne mogą ten problem rozwiązać – tłumaczy radca prawny Agata Legat z Kancelarii Prawnej Dr Krystian Ziemski & Partners w Poznaniu. I zaznacza, że w przypadku platform stosowane są dwa rodzaje konstrukcji.
– Oba oczywiście umożliwiają piętrowe zaparkowanie aut. Pierwszy i droższy daje jednak możliwość niezależnego poruszania się platformom parkingowym. A więc samochód znajdujący się na dole nie musi wyjechać, żeby z górnego miejsca można było skorzystać. W drugim systemie nie ma zaś już takiej możliwości – opisuje mec. Legat.
Prawniczka przyznaje, że doradzała deweloperom, którzy decydowali się skorzystać z takiej właśnie możliwości zagospodarowania przestrzeni parkingowej. Na zastosowanie opisywanych rozwiązań decydują się deweloperzy mieszkaniowi i komercyjni. Przykładem jest choćby hotel Aurora Family & SPA w Międzyzdrojach.
– Platformy pozwalają na bardziej optymalne wykorzystanie garażu. Stosuje się je najczęściej, jeżeli warunki gruntowe nie zezwalają na zejście głębiej, a jednocześnie warunki zabudowy, czy plan wymagają takiej, a nie innej liczby miejsc parkingowych – mówi Konrad Płochocki, dyrektor generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
Orzecznictwo sądów, do których trafiają spory między inwestorami a starostami niegodzącymi się zaliczyć miejsc zależnych jako pełnowartościowych, nie jest dziś jeszcze bogate. Większość wyroków jest jednak korzystna dla budujących.
Jak podaje mecenas Grabowska-Toś, np. WSA w Krakowie w wyroku z 7 kwietnia 2016 roku analizował sprawę, w której w planowanej inwestycji zaprojektowano 180 miejsc, z czego 26 to stanowiska zależne, do których dostęp odbywał się za pośrednictwem miejsca postojowego dostępnego z pasa dojazdowego.
– Zdaniem sądu nie zmieniało to jednak charakteru tego miejsca jako miejsca na stałe przewidzianego do parkowania pojazdów – opisuje mec. Grabowska-Toś.
Również WSA w Warszawie uznał, że projekt budowlany, w którym przewidziano zlokalizowane miejsc parkingowych na platformach, spełnia wymagania miejscowego planu w zakresie liczby miejsc postojowych. I to mimo że w toku postępowania strony podnosiły, że miejsca parkingowe usytuowane na platformach są niezgodne z przepisami technicznymi i winny zostać wyeliminowane z projektu. – Nie zmienia to jednak faktu, że orzecznictwo jest skromne, a przepisów dotyczących parkowania zależnego brak. W tym jednak wypadku co nie jest zabronione, jest dozwolone, a zatem taki sposób urządzania miejsc postojowych uznać należy za legalny – podsumowuje mec. Legat.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 19, 2017 17:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... blina.html

Cytuj:
Pod [Norblinem] ukryją się aż cztery kondygnacje, w tym trzypiętrowy parking (400 miejsc parkingowych dla pracowników biur i 490 dla handlu i usług, do tego pierwszy w Polsce w pełni automatyczny, podziemny parking na 200 rowerów)


Ciekawe, jak będzie wyglądał automatyczny parking rowerowy...

A nieopodal:

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... tusza.html

Cytuj:
Prawie tysiąc sto samochodów będzie mogło zaparkować w czteropoziomowym parkingu pod biurowcem Varso naprzeciwko Dworca Centralnego. Zapisane w studium tzw. współczynniki parkingowe pozwalają, by inwestycja tych rozmiarów miała tylko ok. 700 miejsc. - To miejsca na zapas, dla sąsiedniej inwestycji - tłumaczy ratusz.

(...)

Inwestor podaje, że w czteropoziomowym podziemnym parkingu będzie mogło naraz zaparkować około tysiąca stu samochodów oraz 80 motocykli (a także 750 rowerów).


Biorąc pod uwagę te 750 rowerów, tym bardziej dziwi ociąganie się miasta z modernizacją al. JP2 i ronda Czterdziestolatka.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 19, 2017 21:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 680
axxenfall napisał(a):

Biorąc pod uwagę te 750 rowerów, tym bardziej dziwi ociąganie się miasta z modernizacją al. JP2 i ronda Czterdziestolatka.

Może mają nadzieję że deviloper zbuduje

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 19, 2017 21:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Miasto się nie ociąga, tylko nadal nie ma uzgodnionego projektu przebudowy (np. brak uzgodnień od PKP)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 12, 2018 16:28 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Pomijając, czy gdy zbliżamy się już do trzech lat od decyzji o budowie przejść, może miasto zaczęło się już ociągać z odmłodzeniem Czterdziestolatka, próbując go mianować półkownikiem, wracam do tematu parkowania:

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... iasta.html

Cytuj:
Za brak kwitka potwierdzającego wniesienie opłaty kontrolerzy wystawili w 2017 roku ponad 351 tys. wezwań do uiszczenia karnych opłat. Kierowcy zapłacili w sumie 13,9 mln zł kar.


Wychodzi niecały tysiąc wezwań dziennie, czyli mizernie - poniżej 20% rekomendacji z 2009 r. ( http://www.zm.org.pl/?a=parkowanie_raport-092 ). Ciekawe, czy zautomatyzowana kontrola, o której tez mowa w artykule, pozwoli zrobić jakiś większy krok naprzód.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 12, 2018 17:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Wychodzi dziennie ok. 57 wystawionych DOD w przeliczeniu na jeden patrol pieszy, czyli jedna opłata na ok. 9 minut. Moim zdaniem jak na patrol pieszy to nie jest zły wynik - biorąc pod uwagę, że patrol musi się przemieszczać, a wystawienie DOD też trwa parę minut.
Patrol automatyczny ma mieć skuteczność 5 patroli pieszych. Zakładając że na początek będą 1-2 takie patrole, skuteczność powinna wzrosnąć 20-40%. Ten wynik (mam nadzieję) będzie nieco niższy, bo celem dodatkowych patroli jest odstraszenie tych, którzy nie płacą, więc kar może być nieco mniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 13, 2018 10:08 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
Wychodzi dziennie ok. 57 wystawionych DOD w przeliczeniu na jeden patrol pieszy, czyli jedna opłata na ok. 9 minut. Moim zdaniem jak na patrol pieszy to nie jest zły wynik - biorąc pod uwagę, że patrol musi się przemieszczać, a wystawienie DOD też trwa parę minut.


Dlatego wnioski po badaniach parkingowych wskazywały na potrzebę zwiększenia liczby patroli. Gdyby kontrole przeprowadzał jeden patrol, choćby wystawiający 200 wezwań dziennie, to mimo lepszych wskaźników jednostkowych, pod względem efektywności egzekucji w skali miasta byłoby jeszcze gorzej.

Słabość aktualnego systemu widać, gdy przeliczy się wpływy faktyczne na potencjalne (liczba miejsc * liczba dni płatnych * liczba godzin płatnych). Potencjał to 30 tys. miejsc * 250 dni * 10h * 3 zł (minimalna stawka godzinowa) = 225 mln. Czyli faktyczne wpływy (95 mln) to raptem 40% potencjalnych. Nawet zakładając, że 20% miejsc zajmują darmowe abonenty, to pozostaje drugie tyle do ściągnięcia.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 17, 2018 11:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... apisy.html

Cytuj:
W czwartek na spotkaniu na Woli inny kandydat na prezydenta Warszawy – Rafał Trzaskowski z PO – przekonywał, że bardzo ostrożnie trzeba planować nowe parkingi w centrum. – Bo się zakorkujemy i zadusimy – mówił. Ale od razu zaznaczał, że będzie bronić budowy wielkiego parkingu na tysiąc aut, planowanego przed Pałacem Kultury. – Jeżeli budujemy parking podziemny, żeby te samochody, które zaśmiecają miasto, wpuścić pod ziemię, cywilizując to, co jest, to absolutnie tak, to trzeba robić – oceniał.

Do wjeżdżania do centrum można zniechęcać, ograniczając liczbę miejsc parkingowych w nowych budynkach. W obowiązującym od ponad dekady studium zagospodarowania miasta wytyczono nawet strefę w najściślejszym centrum miasta, gdzie obowiązuje tzw. odwrotny współczynnik parkingowy. Wolno tam zbudować nie więcej niż pięć miejsc parkingowych na każdy tysiąc m kw. biur i nie więcej niż 10 miejsc na każdy tysiąc m kw. usług.

Kłopot w tym, że ten zapis jest notorycznie łamany.
Miejscy urzędnicy wydają pozwolenia na budowę dla biurowców z większymi garażami, niż to wynika ze wskaźnika. Najbardziej jaskrawym przykładem jest zespół biurowców Varso budowanych obok Dworca Centralnego, kilka kroków od kilkunastu linii tramwajowych, metra i dworca kolejowego. Według wskaźnika Varso powinno mieć nie więcej niż 700 miejsc parkingowych, a będzie mieć garaż na 1100 aut. 160-metrowy wieżowiec Q22 u zbiegu Grzybowskiej i Jana Pawła II powinien mieć 250 miejsc, a ma 350. Wieżowiec Plac Unii, który powstał na miejscu Supersamu, powinien mieć 340 miejsc, a ma aż 800! Nawet kieszonkowy biurowiec z charakterystyczną „pogiętą” elewacją przy Chmielnej – pieszym deptaku! – powinien mieć parking na najwyżej 37 aut, a ma 55 miejsc.

Cytuj:
http://bi.gazeta.pl/im/29/f7/15/z23034921Q,Przekroczone-limity-parkingowe-w-centrum-.jpg


To możliwe, bo wskaźnik jest obowiązujący tylko przy sporządzaniu planów zagospodarowania. Wszystkie te budynki powstały na terenach, gdzie planów nie ma, a wydając im tzw. warunki zabudowy, urzędnicy nie brali pod uwagę wskaźnika.


Stołeczna hipokryzja w pełnej krasie. Choć pewnie nie tylko tu tak jest - aż dziw, że jeszcze nie ma specustawy parkingowej, pozwalającej budować parkingi również wbrew MPZP.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 730 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL