Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: So paź 25, 2014 18:04 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
axxenfall napisał(a):
A tymczasem ZTP realizuje własną politykę transportową...

http://www.ztp.waw.pl/zamowienia-public ... 70804d4e2/

Cytuj:
Wykonanie projektów budowlano-wykonawczych remontu wraz z pełnieniem nadzorów autorskich dla ul. Bugaj odc. ul Mostowa-Steinkellera, Jazdów, Kościelnej, Koźlej i Oleandrów położonych w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.


Jedyny wymóg wobec zagospodarowania przestrzeni to:

Cytuj:
konieczność uzyskania jak największej liczby miejsc do parkowania
(drugi plik - szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia)

Czyli zapewne znowu dla pieszych płoty, ewentualnie przesmyk o szerokości 1,2 metra między ścianą a samochodem.

Warszawa jest trochę jak matrioszka - państwo w państwie w państwie...

Pozdrawiam,
Maciek

Jeśli dobrze rozumiem, to ten przetarg zawiera zapisy niezgodne z polityką transportową miasta, gdzie na str. 125 jest zapisane ograniczanie liczby miejsc parkingowych w strefie śródmiejskiej. Czy ZM będzie pisać skargę do władz miasta w tej sprawie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 26, 2014 7:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Temat ma być omawiany na najbliższym posiedzeniu KDS ds. Transportu - na pewno ZM zabierze głos w ramach tego gremium.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 21, 2015 10:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://m.warszawa.gazeta.pl/warszawa/1, ... wdzil.html
Cytuj:
Po wyborach z fotela burmistrza Śródmieścia do miejskiej spółki przenosi się Wojciech Bartelski, radny PO w sejmiku Mazowsza. W połowie poprzedniej kadencji zaczął kolportować informację, że jest zmęczony pracą w samorządzie, więc po wyborach odejdzie do biznesu. W Platformie przekonywano, że robi to ze względu na liczną rodzinę, bo potrzebuje większych dochodów.

Były burmistrz Bartelski raczej zawsze był entuzjastą samochodów...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 23, 2015 7:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,54 ... iecej.html

Długi artykuł o nowej koncepcji Śródmieścia, przykładowo:

Obrazek

Nie wdając się w szczegóły, idea niewątpliwie słuszna. Oby a) zaczęła być wdrażana, b) została dopracowana w szczegółach (zakładam, że jakieś konsultacje dokumentu będą przed jego przyjęciem).

Ad a)

Jarosław Osowski, Krzysztof Śmietana napisał(a):
Od czego zacząć?

Łukasz Puchalski uważa, że wprowadzenie zmian w Al. Jerozolimskich (zwężenie do dwóch pasów i wytyczenie przejść) miasto powinno zostawić na sam koniec. - Wcześniej trzeba uspokoić ruch na ulicach poprzecznych, np. na Kruczej, która wtłacza w Al. Jerozolimskie spory ruch. Na zmiany czeka też cały kwartał ograniczony Marszałkowską, Królewską, Nowym Światem i Al. Jerozolimskimi. Rewitalizację przejdą place Małachowskiego, Dąbrowskiego czy tzw. plac pięciu rogów u zbiegu Brackiej, Zgody, Szpitalnej i Chmielnej. W tych miejscach powinien też zostać ograniczony ruch prywatnych samochodów - wylicza.

Według niego trzeba się zastanowić, czy powinno się zostawić możliwość przejazdu z Brackiej w Szpitalną i ze Zgody w Bracką. Być może przez ten plac mogłyby przejeżdżać tylko autobusy. - Na pewno powinno tam powstać przejście dla pieszych wyniesione ponad poziom jezdni - mówi.

Kiedy te rewolucyjne zmiany mogą wejść w życie? Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz: - To jest plan na najbliższe lata. Warszawiacy nie będą czekać zbyt długo. Musimy ich tylko do tego przekonać. Sądzę, że dużą część naszej wizji można zacząć realizować za trzy-cztery lata, kiedy będą finiszować prace przy kolejnych odcinkach II linii metra i skończy się budowa południowej obwodnicy Warszawy.

Zapowiada, że zmiany będą wprowadzane etapami. - W zeszłym roku udało się zawęzić ul. Świętokrzyską. Kolejnych zmian możemy się spodziewać już w tym roku. Chcemy wytyczyć przejścia na rondzie Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym i u zbiegu Al. Jerozolimskich z ul. Emilii Plater. W wielu miejscach nie da się jednak wyznaczyć zebr bez zawężania ulic. Tam na zmiany trzeba będzie trochę poczekać.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N maja 24, 2015 19:22 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
axxenfall napisał(a):
Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz: - To jest plan na najbliższe lata. Warszawiacy nie będą czekać zbyt długo. Musimy ich tylko do tego przekonać. Sądzę, że dużą część naszej wizji można zacząć realizować za trzy-cztery lata, kiedy będą finiszować prace przy kolejnych odcinkach II linii metra i skończy się budowa południowej obwodnicy Warszawy.

Piorunujące tempo: zaczniemy za 3-4 lata, jak się uda wcześniej zbudować obwodnicę. A gdyby tak zacząć teraz, a z obwodnicą poczekać 3-4 lata? Ja w zasadzie nie mam nic przeciwko jednej obwodnicy Warszawy, dopóki dopóki jej brak nie blokuje uspokojenia kilku uliczek w centrum miasta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 27, 2015 18:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50260.html

Cytuj:
Miejscy urzędnicy w Warszawie nie widzą już rezerw na zwiększanie przepustowości dla ruchu samochodowego w centrum. – Musimy wprowadzać takie rozwiązania, które będą umożliwiać poruszanie się, ale jednocześnie spowodują, że samo centrum miasta – szczególnie w sytuacji, gdy pojawią się same obwodnice – nie będzie tak przeładowane ruchem samochodowym – deklaruje Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta. – Od tego ile osób przesiądzie się do komunikacji zależy komfort osób, które poruszają się samochodem – podkreśla Łukasz Puchalski, szef ZDM.

W Warszawie coraz więcej mówi się o ograniczaniu ruchu samochodowego i tworzeniu przestrzeni przyjaznych dla pieszych. W ramach zmian mają pojawić się naziemne przejścia dla pieszych na rondach Czterdziestolatka i Dmowskiego. Miasto objęło analizami spory obszar śródmieścia – dodatkowe pasy mają pojawić się też w ciągu Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich.

Nie ma rezerw w centrum

Zapowiedzi zmian budzą obawy kierowców, którzy już teraz narzekają na spore zatłoczenie ulic. Miasto nie pozostawia złudzeń: lepiej nie będzie. – Centrum miasta się zabudowywuje, natomiast niewiele jest rezerw, żeby rozbudowywać układ drogowy. Jedyne możliwości poprawienia tego ruchu to upłynnienie tego ruchu poprzez prace na sygnalizacji świetlnej – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. – Większość kierowców [którzy poruszają się po mieście] chce przyjechać do centrum. Tu wszyscy się nie pomieścimy. To widać w otoczeniu, w ulicach bocznych, jak dużą przestrzeń kierowcy zajmują. To praktycznie 100% tego, co samochody mogą zająć – mówi Puchalski.

Urzędnicy podkreślają, że nie ma już miejsca w centrum na nowe ulice czy drogi. – Nie ma żadnej ulicy, którą dałoby się poszerzyć, są natomiast działki, które zabudują się. Nikt nie będzie budował dróg, wyburzając pierzeje budynków – podkreśla Puchalski. Jak przypomina, poszerzanie dróg nie przyniosłoby satysfakcjonujących dla kierowców rezultatów. – Im bardziej rozbudowujemy infrastrukturę drogową, tym bardziej wskaźnik zmotoryzowania mieszkańców wzrasta. Korki nie maleją mimo rozbudowy układu drogowego – mówi Puchalski.

Ratusz przekonuje, że działania nie są wymierzone w kierowców. – To kwestia złapania zdrowego balansu. Trudno znaleźć w Europie miasto, które ma tak szerokie arterie w centrum jak Warszawa. Trudno też zgodzić się z poglądem, że samo centrum jest miejscem, do którego może wjechać nieograniczona liczba samochodów. Jesteśmy na granicy przepustowości i wytrzymałości do centrum. To jest droga do nikąd – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

Rozwój komunikacji w interesie kierowców

Odpowiedzią na problemy komunikacyjne Warszawy ma być właśnie rozwój komunikacji miejskiej. – Musimy wdrażać takie rozwiązania, które będą umożliwiać poruszanie się, ale jednocześnie spowodują, że samo centrum miasta – szczególnie w sytuacji, gdy pojawią się same obwodnice – nie będzie tak przeładowane ruchem samochodowym – mówi Wojciechowicz.

Wdrażanie rozwiązań sprzyjających ruch komunikacji, jak np. buspasy czy wydzielone torowiska, zawsze budzą opór kierowców. Miasto jednak podkreśla, że promowanie transportu zbiorowego leży w interesie zmotoryzowanych. – Problemem kierowców, którzy musza przyjechać do centrum miasta są ci, którzy przyjeżdżają samochodem, a mogliby wybrać inny środek transportu – mówi Puchalski.

– Zawsze będzie grupa osób, które będą korzystać z samochodu. Tych warunków, żeby obsłużyć 100% mieszkańców poruszających się samochodem, żadne miasto, nawet najbogatsze, nie jest w stanie zapewnić. Jedynym sensownym sposobem zarządzania ruchem w centrum miasta jest wykształcenie takiego sposobu myślenia, żeby tym pierwszym wyborem była komunikacja publiczna. Od tego ile osób nie musi jeździć samochodem i przesiądzie się do komunikacji zależy komfort osób, które poruszają się samochodem i muszą się nim poruszać – mówi Łukasz Puchalski.

Jako przykład szef Zarządu Dróg Miejskich podaje siebie. – Bardzo często jeżdżę rowerem – nie dlatego, że tak jest najłatwiej, ale dlatego, że mogę jeździć rowerem i robię miejsce dla osoby, która musi do centrum jechać samochodem, bo jest np. osobą niepełnosprawną czy jedzie z chorym dzieckiem – mówi Puchalski.

Poprawa na obwodzie

Wobec zapowiedzi zmian w centrum miasto deklaruje natomiast dążenia na rzecz budowy i poprawy ciągów obwodowych. – Na pewno warunki ruchowe w Warszawie mogą ulegać poprawie w układzie obwodnicowym. Wiadomo, że wybudowanie Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Zakręt, a później Wschodniej Obwodnicy Warszawy będzie znacznym ułatwieniem w poruszaniu się. Podobnie jak domknięcie obwodnicy śródmiejskiej – mówi wiceprezydent Wojciechowicz. – Tutaj jest możliwość rozbudowy. Ten ruch, przy większych potokach, jesteśmy w stanie ogarniać – dodaje Łukasz Puchalski.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2020 12:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2789
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Urząd miasta umieścił już na ortofotomapie docelowe wykorzystanie Alej Jerozolimskich w centrum jako strefy zamieszkania ;)

Obrazek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL