Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 19, 2010 7:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:43
Posty: 368
Dla naszych kierowców najwyraźniej "ruch" to prędkość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 25, 2010 13:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 19, 2008 18:33
Posty: 460
Lokalizacja: Żoliborz
No więc ku swemu zdumieniu wczoraj stwierdziłem, że na skrzyżowaniu Ratuszowej z Jagiellońską jest zielona strzałka dla skręcających w lewo. Wygląda tak samo jak dla skręcających w prawo, tylko pokazuje w drugim kierunku. Z tego jak sobie zinterpretowałem sygnalizację świetlną idzie o to, że kierowcom wolno skręcić w lewo na czerwonym, jeśli upewnią się, że nie jedzie tramwaj. Czy polskie przepisy w ogóle coś takiego dopuszczają? I czy ktoś jeszcze gdzieś w Polsce widział coś takiego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 25, 2010 20:53 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Przepisy dopuszczaja, strzałka jest od lat. Choć faktycznie to nieczęste rozwiązanie i teraz nie mogę sobie przypomnieć gdzie jeszcze takie widziałem (widziałem na pewno jeszcze w o najmniej 2 miejscach w Polsce).

I dobrze, że ta strzałka jest, bo cykl tam jest taki, że bez tej strzałki tramwaje by tam stały zawsze po dwa cykle. A to dlatego, że zielone dla tramwajów pali się przed zielonym dla aut. Wiec jakiekolwiek auto na torowisku i tramwaj czeka na swoim "zielonym", bo blokuje go auto. Później auto rusza na swoim zielonym, a tramwaj czeka kolejny cykl na "zielone" dla siebie. Przy okazji tramwaj blokuje wtedy inne auta, które nie przejeżdżając na swoim zielonym, też czekałyby 2 cykle, być może blokując kolejny tramwaj....

A tak jest strzałka w lewo, bezkolizyjna z resztą z ruchem aut z naprzeciwka (ale nie z pieszymi niestety), i tramwaj ma szansę wjechać na swoim zielonym nawet gdy przed nim stoi na pasie samochód.


Inna sprawa, że ja bym w ogóle to torowisko wydzielił, jezdnie zwęził i problem po prostu rozwiązał - raz na zawsze.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 25, 2010 22:55 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N sty 03, 2010 16:42
Posty: 5
Raffi napisał(a):
mpogo napisał(a):
Ludzie dzielą się między innymi na tych co kochają PIS albo SLD.
Nie dogadamy się niestety.... :(


Fakt, z takimi argumentami, trudno dyskutować. Ja nie bardzo nawet umiem połączyć temat bezpieczeństwa z partiami politycznymi [...]


Chodziło o porównanie, że ludzie mają różne poglądy i porozumienie między nimi czesto nie jest możliwe. Ja przyznaję, że w 99,99% podróżuję samochodem (tramwaj - raz na rok, metro - raz na 4 lata). Mam wrażenie, że większość innych czytelników to rowerzyści, piesi i użytkownicy trans. publicznego. I normalne jest, że nasze bieguny będą przeciwne.

Raffi napisał(a):
mpogo napisał(a):
Przy 10 samochodach zakorkujesz wieś, ruch będzie znikomy


Czekaj, to ruch będzie znikomy, czy zakorkuje wieś? Bo to się chyba wyklucza :-P


A ja nie widzę przeciwieństwa ;-) Dla mnie jest logiczne, że jak powstają korki to intensywność ruchu maleje.

Raffi napisał(a):
Że niby ze strzałkami miasto jest przejezdne? Czyli uważasz, że obecnie w Warszawie nie ma korków? No bo zielone strzałki są, a one według Ciebie dają przejezdność.

Są??? A gdzie i ile? na 20-30% skrzyżowań? Nie mówie o centrum tylko o całym mieście.


Raffi napisał(a):
mpogo napisał(a):
Żyłem w kraju gdzie światła są ZA skrzyżowaniem i zapewniam was, że jest bezpiecznie. W ciągu weekendu jak ginie 5 osób w całym kraju to trąbią o tym w TV.


I jesteś pewien, że ten kraj różni się tylko tym, że mają dodatkowe sygnalizatory? Czy też może milcząco pominąłeś pewne inne różnice.


Pominąłem - bo jest ich zbyt wiele, serio.
Na początek - znaków jest może 1/4 albo 1/5 tego co u nas.
Super zasada - o ile nie ma sygnalizacji to droga poprzeczna, która dochodzi i się kończy (główna nózka litery "T") *zawsze* udziela pierszeństwa. Nie trzeba sie zastanawiać czy to może równorzędne albo wypatrywać kto ma trójkąt...
Co do strzałek - większość skrzyżowań w mieście jest "inteligentna" - ma czujniki na czekające pojazdy. Zielone strzałki są zapalane.
Poza tym policjant jest panem tego co ma w zasięgu wzroku - dymiący samochód, brak światła i leżysz. A u nas możesz nawet przejechać na żółtym albo czerwonym a policja i tak nie pojedzie za tobą (czego byłem świadkiem wielokrotnie).


Raffi napisał(a):
Swoją drogą takie łapanki to nie jest zły pomysł. Ja jeżdżę przez 10 lat i niedawno doczekałem się mojej pierwszej rutynowej kontroli jako kierowca. Trudno się dziwić, że ludzie na drogach wyprawiają takie cuda, jak kontrola trafia się raz na dziesięć lat jeżdżenia.



W weekend przemierzając miasto na wskroś przez kilka dzielnic miałem 60% szansy na balona.
Poza tym załapałem się kiedyś na "łapankę" na ulicy gdzie sprawdzano także ważność rejestracji samochodu, zaległe mandaty a jak pojazd "nie wyglądał" to od razu analiza spalin.

Sorki, że zmieniłem temat odchodząc od sprawy strzałek ale odpisuję rozmówcy.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 12, 2010 12:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... terko.html

Nie ustąpiła mu więc urwał jej lusterko

Kursantka, przejeżdżając przez skrzyżowanie nie ustąpiła pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu przez przejście dla pieszych. Mężczyzna w ataku złości kopnął i uszkodził jej samochód.
Do zdarzenia doszło na ulicy Korotyńskiego (Ochota). Kobieta kierująca oznakowaną, jako nauka jazdy toyotą, miała strzałkę warunkowego skrętu w prawo, ale nie ustąpiła pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu przez przejście. Mężczyzna w ataku złości kopnął i uszkodził lusterko samochodu. Kierująca zatrzymała auto. O zdarzeniu poinformowała policję.

Funkcjonariusze z Ochoty zatrzymali sprawcę. Jak się okazało Tomasz D. był pijany. Wartość strat została oszacowana na 500 złotych. Sprawcy grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności..

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 12, 2010 13:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Brawo zrobił bym to samo każdemu kierowcy a dlaczego bo wymuszając pierwszeństwo w blaszanych puszkach uważają się za mocnych,nietykalnych,i zawsze twierdzą że "mają zielona strzałkę' Takie argument nie przemawia do mnie,mam tego przykłady ze skrzyżowania Chłopickiego/Szaserów które często przemierzam.Policja stwierdziła prawidłowe działanie sygnalizacji świetlnej,i nic więcej zrobić nie mogą,az dojdzie do tragedii.Skasować zielone strzałki na skrzyżowaniach z detekcją rowerów i DDR.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn kwi 12, 2010 13:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
R2D2 napisał(a):
Kursantka, przejeżdżając przez skrzyżowanie nie ustąpiła pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu przez przejście dla pieszych. Mężczyzna w ataku złości kopnął i uszkodził jej samochód.

A gdZie był insruktor?
Przecież taki cieć ma chyba hamulec? No, chyba, że uważał, że kursantka robi dobrze...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 29, 2010 9:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://www.zdm.waw.pl/informacje/wiadom ... le/78.html
Cytuj:
Trwa montaż sygnalizatorów S-2 i trwa rozszerzanie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.

Zarząd Dróg Miejskich nie śpi snem zimowym. Mimo zimowej aury w Zintegrowanym Systemie Zarządzania Ruchem się zieleni. Już na pięciu skrzyżowaniach zamontowano sygnalizatory warunkowego wjazdu na skrzyżowanie S-2, czyli zielone strzałki. Sygnalizatory już funkcjonują w ciągu Alej Jerozolimskich na skrzyżowaniach z ulicą Żelazną (na zdjęciu), z ulicą Emilii Plater i z ulicą Kruczą oraz na rondach Romana Dmowskiego i Generała Charlesa de Gaulle'a.

Przetarg na montaż sygnalizatorów S-2 w Zintegrowanym Systemie obejmował także modernizację sygnalizacji świetlnej na Powiślu. Tam, obok montażu zielonych strzałek, czeka nas wymiana komór sygnalizatorów oraz zmiana technologii podświetlania sygnału z żarówki na podświetlenie ledowe. Komory z lampami ledowymi są zgrabniejsze i lżejsze, dzięki czemu zajmują mniej miejsca. Przed wszystkim jednak, zastosowanie lamp ledowych pozwoli obniżyć koszty za pobór energii. Wymianie ulegnie również okablowanie niektórych skrzyżowań.

Montaż zielonych sygnalizatorów S-2 wzdłuż Wisłostrady jest uzależniony od wyniku przetargu na wdrożenie nowego projektu organizacji ruchu na Wisłostradzie, który zakłada podniesie prędkości jazdy do 70 km/h. Przy czym, prędkość w tunelu pod Wybrzeżem Kościuszkowskim zostanie pozostawiona na dotychczasowej prędkości 50 km/h.

Od dwóch tygodni trwa wgrywanie nowego oprogramowania Systemu. Ma to na celu podniesienie jakości obsługi obecnej strefy objętej Systemem, ale także przygotowanie serwerów do wdrożenia go na innych skrzyżowaniach. Prace w terenie mają się już na ukończeniu. Do obecnego obszaru zostało podłączone 41 skrzyżowań. Oznacza to, że ZSZR obejmie 78 krzyżówek. Nie będzie to jednak rozszerzenie "pełnowartościowe", bowiem niektóre skrzyżowania będą funkcjonować bez podglądu z kamer, zaś łączność z Centrum Zarządzania Ruchem będzie zapewniona nie światłowodem lecz za pomocą łączy komórkowych w technologii GPRS. Takie połączenie zapewni jednak pożądany efekt, to jest synchronizację sygnalizacji świetlnej na ciągach komunikacyjnych, zwiększenie ich przepustowości, a więc poprawę warunków podróżowania. Obecnie trwa kalibracja sygnalizacji, wgrywanie i sprawdzanie poprawności programów, które będą sterować sygnalizacją na następujących ciągach komunikacyjnych i skrzyżowaniach:
1. Radzymińska od Gorzykowskiej do Krynoliny
2. Jana Rosoła od Indiri Ghandi do Józefa Ciszewskiego
3. Wolska od Skierniewickiej do Józefa Sowińskiego
4a. al. Komisji Edukacji Narodowej od Wałbrzyskiej do al. Wilanowskiej
4b. al. Komisji Edukacji Narodowej od Belgradzkiej do Metra Natolin
5. Marymoncka - od Przy Agorze do Szpitala Bielańskiego
6. al. Jana Pawła II od Dzikiej do al. Solidarności
7. Zwycięzców od Francuskiej do Wału Miedzeszyńskiego
8. Plac Bankowy - 3 sygnalizacje
9. Marcina Kasprzaka i generała Józefa Bema
10. Al. Jerozolimskie - Mieczysława Grzymały-Sokołowskiego
11. Płochocińska - Płytowa
12. Koszykowa - Williama Lindleya
13. Puławska - rotmistrza Witolda Pileckiego.

Koszt montażu sygnalizatorów S-2 wyniesie ok. 600.000 zł, zaś rozszerzenie Systemy będzie kosztować ZDM blisko 1.4 mln zł.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 29, 2010 9:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
A tramwaje w Al. Jerozolimskich nadal będą potrzebowały dwóch cykli aby przejchać każde skrzyżowanie?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 25, 2011 8:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
zyciewarszawy.pl » Warszawa » Raport na gorąco






Rowerzysta lekko ranny po wypadku na Górczewskiej

mk24-03-2011, ostatnia aktualizacja 24-03-2011 20:15

http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/282386,581570.html
Rowerzysta uderzył w samochód, który nie zatrzymał się na warunkowej zielonej strzałce. Mężczyzna doznał lekkich obrażeń ciała.

autor: Marcin Włodarski

źródło: TVP Warszawa

Do zdarzenia doszło na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Mężczyzna jadący osobową mazdą nie zauważył rowerzysty i nie zatrzymał się przed warunkową zieloną strzałką do skrętu w prawo. Jednoślad uderzył w auto. Rannego rowerzystę pogotowie opatrzyło na miejscu - powiedział nam reporter TVP Warszawa, Marcin Włodarski.

_________________
Walcz o połaczenie rowerowe Ursynowa i Służewca:
http://www.facebook.com/RoweremNaSluzewiec
pisz wnioski do Burmistrza: burmistrz@mokotow.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL