Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lis 17, 2009 19:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2792
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Rzeczpospolita napisał(a):
Ministerstwo planuje montować m.in. odmierzacze czasu na przejściach dla pieszych, które pokażą ile zostało do zapalenia czerwonego światła.


Chyba zielonego? Przynajmniej w Holandii tłumaczono, że wyświetlacze są po to, by zniechęcić do przechodzenia na czerwonym. W sumie nie zdziwiłbym się, gdyby w Polsce starano się zniechęcić do przechodzenia na zielonym ;)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 17, 2009 19:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Reg napisał(a):
Jest jeszcze jeden aspekt zielonych strzałek o kolizyjnym przebiegu. Strzałka może być nadawana do ostatniej sekundy - tj. do momentu przyznania sygnału czerwony/żółty (1s) a potem zielonego. Wówczas kierowcy, którzy wjeżdżają na strzałce i mają się zatrzymać, mogą przejeżdżać przez przejście na wylocie (zjazdowe), gdy pieszy właśnie dostanie zielone, (jak rusza "zwykle" zielone dla relacji ze strzałką, to zwykle idą też piesi). Chociaż nie wiem czy to w Warszawie ma miejsce, bo ZDM zdaje się wymaga wykluczenia takich sytuacji.


Taka sytuacja ma miejsce chociażby na skręcie w prawo z ul. Modlińskiej w ul. Prząśniczek przy Forcie Piontek i Selgrosie

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 18, 2009 1:32 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 2:41
Posty: 92
pduncz napisał(a):
Skręt z Żurawiej w Kruczą. Nie bardzo widzę, czy zjawisko jakie opisałeś, jest "dobre", czy złe. Rozumiem że chwila czerwonego między strzałką a zielonym ogólnym pozwoliłaby pierwszym pieszym wejść bezpiecznie, tak?

Jednak nawet tę kolizyjną sygnalizację można ustawić lepiej albo gorzej, prawda?

Myślę, że dobrze rozumiesz. Chodzi o to, by pieszy nie wchodził na przejście, gdy jeszcze jakieś pojazdy na zielonej strzałce opuszczają skrzyżowanie. Zaraz za nimi jadą Ci, co jadą na sygnale ogólnym. Czasem praktycznie nie ma przerwy w potoku samochodów. Dlatego uważam, że lepiej dać przerwę. Druga sprawa to nieopóźnianie sygnału dla pieszych w stosunku dla pojazdów, tak by wchodzili na przejście przed jadącym pojazdem, ale w świetle obecnych przepisów jest to sprawa skomplikowana i inżyniery ruchu chyba by się zakrzyczeli, jakby musieli to wprowadzać. :)

Raffi napisał(a):
Po prostu system usiłując dać jak najwięcej wszystkim - gubi się. Stałoczasówka jest wtedy jednak lepsza.

Choć oczywiście to tylko obserwacja moja - subiektywna i bardzo niereprezentatywna. Być może gdzieś jest w Wawie (lub poza) dobra akomodacja na skrzyżowaniu z dużym ruchem, a tylko ja po prostu o tym nie wiem.

Generalnie to w przypadku dużych natężeń ruchu sygnalizacja akomodacyjna zamienia się w stałoczasową, więc różnic być nie powinno (słowo klucz). Akomodacja polega na pomijaniu fazy lub przycinaniu jej, gdy nad detektorami nie było przejazdu przez określoną ilość sekund (w uproszczeniu). Jeśli tych przerw nie ma, zielone osiąga wartość maksymalną zwykle odpowiadającą stałoczasówce. Jeśli w takim przypadku coś działa gorzej, to albo coś przerywa sygnał przez złe ustawienie czasowe, albo jest błąd w algorytmie, albo przejścia faz zabierają więcej sekund niż sztywny program, ale poprawnie wykonana akomodacja nie powinna (słowo klucz) sprawiać kłopotów przy przeciążeniach ruchu. Osobiście uważam, że na mocno obciążonych skrzyżowaniach akomodacja jest często zbędna (zwłaszcza guziki dla pieszych, które trzeba rozważnie stosować) i powinna działać w okresach poszczytowych.

Co do nowych sygnałów (kaskadowych), to jest to bardzo chwalone rozwiązanie. Ma jedną wadę - przy akomodacji z podtrzymywaniem zielonego dla pieszych będzie świrowało.

Mówi się też o przywróceniu strzałki zielonej dla dwóch pasów ruchu. Mam nadzieję, że dotyczyć to będzie tylko bezkolizyjnych relacji (ile jest takich skrzyżowań?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2009 21:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Reg napisał(a):
poprawnie wykonana akomodacja nie powinna (słowo klucz) sprawiać kłopotów przy przeciążeniach ruchu.


Zdaje sobie sprawę, że tak powinno być. To jedyne logiczne wyjście w takiej sytuacji. Bez wyksztacenia, na chłopski łeb, uważałem, ze tak to powinno być.

Natomiast wiem, że w przypadku Arkadii włączenie zmiennoczasówki zbiegło się z wydłużeniem się korków kilkukrotnie- może to zupełny zbieg okoliczności, może się wydarzyło coś jeszcze, o czym nie wiem. Może tryb stałoczasowy wprogramowany w sygnalizację był do dupy. Nie mnie oceniać, nie mam wiedzy wystarczającej. Mówię tyle, co wiem, widziałem, macałem. Domysły odpuszczę.

Reg napisał(a):
Mówi się też o przywróceniu strzałki zielonej dla dwóch pasów ruchu. Mam nadzieję, że dotyczyć to będzie tylko bezkolizyjnych relacji (ile jest takich skrzyżowań?).


Oby to dotyczyło tylko bezkolizyjnych sytuacji. Inaczej liczba wypadków podskoczy pod sufit.

Co do miejsc - na pewno kojarzę dwa:
-wyjazd z tunelu przy Zachodnim-prawoskręt w Jerozolimskie.
-skręt z Jerozoli od strony centrum w tunel przy Zachodnim

Pewnie kilka więcej by się znalazło. Ale nie oszukiwałbym się, że to jakoś cudownie odkorkuje miasto. Nie ta skala problemu.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 19, 2009 22:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Mówi się też o przywróceniu strzałki zielonej dla dwóch pasów ruchu.

Za tym głównie lobbuje "Dziennik" i inne gazety axela springera (redaktor Ślubowski), które mają siedzibę na Domaniewskiej i często korzystają ze skrzyżowania Marynarska-Wołoska, gdzie taki prawoskręt na dwa pasy bez przejścia dla pieszych jest w relacji Marynarska-Dolina Służewiecka. Swoją drogą to skrzyżowania to jest koszmar pieszego. Budynki po południowo-zachodniej skrzyżowania z usługami w parterze mają mikroskopijną liczbę klientów właśnie z powodu tego, że trudno tam dotrzeć pieszo.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 17:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Po artykule Raffiego nt. nie umieszczania sygnalizacji świetlnej wszędzie gdzię się tylko da, czyli:

http://www.zm.org.pl/?a=nl_raffi_przejscia

zauważyłem, że "zielona strzałka" jest przejawem tego samego zjawiska, czyli znoszenia oznakowania poziomego. Przecież ona "znosi" działanie sygnału czerwonego i powoduje, że na kolizji pieszy/samochód oraz samochodów samochodów przy wjeździe na skrzyżowanie stosuje się zasady jak z normalnego nieosygnalizowanego skrzyżowania (czyli jakby świateł tam nie było). Tylko, że "zielona strzałka" robi to w sposób szkodliwy dla użytkownika, tzn. przyzwyczaja go do tego, że te znaki i sygnału, które już wiszą, można ignorować. Tymczasem podejście holenderskie wyznaje zasadę, że te znaki, które wiszą są absolutnie konieczne i jest to minimum jakie możemy osiągnąć i należy ich respektować.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2009 23:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Nie sądzę Wojtku by tak było jak piszesz. Gdyby Holendrzy faktycznie myśleli tak jak my, ich infrastruktura by wyglądała tak jak nasza, albo była choć trochę podobna. Tymczasem olbrzymie różnice są zauważalne gołym okiem od razu po wyjściu ze stacji.

U Nich realizacja rozwiązań wynika wprost z polityki transportowej. W Amsterdamie, czy Zutphen można tą politykę czytać nie na papierze czy w necie (jak u nas), lecz chodząc po ulicach i obserwując je. To pierwsza i zasadnicza różnica - bo choć cele polityki transportowej Amsterdamu i Warszawy są podobne na poziomie ogólnym, to tam się je stosuje w kazdym szczególe infrastruktury.

Holendrzy nie mają zielonych strzałek. Czasem mają oddzielne jezdnie do prawoskrętów w ogóle bez sygnalizacji. I wtedy to nie jest stawianie znaku by go odwołać innym - tylko wywalenie dwóch znoszących się znaków i pozostawienie przy zasadzie ogólnej, czytelnej dla każdego. To subtelna, ale istotna roznica - kierowca nie ma szans tłumaczyć się, że miał "zielone".

No i, jak twierdził inżynier ruchu z Zutphen - to u nich wyjątkowo rzadkie zjawisko, które spotyka się raczej (nie pamiętam, czy Pan Tom nie użył słowa "wyłącznie", ale moge sprawdzić na nagraniu) tam, gdzie nie ma przejść dla pieszych i rowerzystów na przejazdach. I, by uprzedzić - z likwidowaniem w miastach przejść w poziomie jezdni przy skrzyżowaniach, by zapewnić bezkolizyjność pieszym i rowerzystom też już tam skończyli - jakieś 40 lat temu.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 30, 2009 9:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
I wtedy to nie jest stawianie znaku by go odwołać innym - tylko wywalenie dwóch znoszących się znaków i pozostawienie przy zasadzie ogólnej, czytelnej dla każdego. To subtelna, ale istotna roznica - kierowca nie ma szans tłumaczyć się, że miał "zielone".


Zgadzam się Raffi - kierunek działania jest inny (likwidacja znaków vs. stawianie dodatkowych znaków znoszących się wzajemnie), ale efekt formalny ten sam (doprowadzenie do działania przepisów ogólnych). Natomiast szkodliwy jest efekt faktyczny występujący w głowach kierowców i innych użytkowników dróg (przestrzeganie przepisów, w tym znaków vs. olewanie przepisów, a już szczególnie znaków, które znoszą się wzajemnie).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 01, 2010 12:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
http://www.zdm.waw.pl/informacje/wiadom ... r-s-2.html

Obrazek

ZDM napisał(a):
Zarząd Dróg Miejskich zamontował w 2009 roku aż 260 komór sygnalizatora S-2 (zielona strzałka) na 79 skrzyżowaniach.

Zarząd Dróg Miejskich zamontował w 2009 roku aż 260 komór sygnalizatora S-2 (zielona strzałka) na 79 skrzyżowaniach. Koszt jednej komory to ok. 300 zł. O wiele droższe jest opracowanie i wdrożenie nowego oprogramowania. W zależności od skrzyżowania cena jednego programu waha się od 1000 do 3000 zł.
Poniżej lista skrzyżowań, gdzie zamontowano sygnalizatory S-2:

1. Al. Lotników – Wilanowska (2 szt.),
2. Wilanowska – Modzelewskiego (4 szt.),
3. Taśmowa – Marynarska (3 szt.),
4. Rzymowskiego – Gotarda (4 szt.),
5. Al. KEN – Beli Bartoka (4 szt.),
6. Powązkowska – Rudnickiego (4 szt.),
7. Wolska – Elekcyjna (4 szt.),
8. Górczewska – Młynarska (4 szt.),
9. Młynarska – śytnia (4 szt.),
10. Górczewska – Prymasa 1000-lecia (4 szt.),
11. Radiowa – Szadkowskiego (2 szt.),
12. Francuska – Zwycięzców (4 szt.),
13. Saska – Zwycięzców (4 szt.),
14. Zamieniecka – Łukowska (4 szt.),
15. Zamoyskiego – Sokola (2 szt.),
16. Łabiszyńska – Łojewska (2 szt.),
17. Targowa – Ząbkowska (3 szt.),
18. Grochowska – Zamieniecka (2 szt.),
19. Modlińska – Klasyków (2 szt.),
20. Kajki – Bronisława Czecha (4 szt.),
21. Wydawnicza – Sejmikowa (2 szt.),
22. Kompanii Kordian – Spisaka (4 szt.),
23. Ks. Janusza – ITWL (2 szt.),
24. Arkuszowa – Estrady (4 szt.),
25. Potocka – Drohicka (2 szt.),
26. Puławska – Dolna (4 szt.),
27. Malborska – Kondratowicza (4 szt.),
28. Marynarska – Postępu (4 szt.),
29. Grochowska – Jubilerska (2 szt.),
30. Rzymowskiego – Marynarska (3 szt.),
31. Racławicka – świrki i Wigury (4 szt.),
32. Al. Krakowska – Na Skraju (4 szt.),
33. Korkowa – Potockich (2 szt.),
34. Kaczeńca – Skrzyneckiego – Wydawnicza (2 szt.),
35. Górczewska – Konarskiego (4 szt.),
36. Kasprowicza – Makuszyńskiego (4 szt.),
37. Kasprowicza – Podczaszyńskiego (4 szt.),
38. Kasprowicza – Al. Zjednoczenia (4 szt.),
39. Kasprowicza – Przybyszewskiego (4 szt.),
40. Kasprowicza – Wergiliusza (2 szt.),
41. Kasprowicza – Wolumen (4 szt.),
42. Al. Jerozolimskie – Mszczonowska (3 szt.),
43. Szaserów – Chłopickiego (4 szt.),
44. Malborska – Nowo-Wincentego – Głębocka (2 szt.),
45. Smocza – Anielewicza ( 4 szt.),
46. Waszyngtona – Międzyborska (2 szt.),
47. Radzymińska – Trocka (2 szt.),
48. Grochowska – Podskarbińska (4 szt.),
49. Grochowska – Gocławska (2 szt.),
50. Racławicka – KS Gwardia (4 szt.),
51. Racławicka – Miłobędzka (4 szt.),
52. Grochowska – Terespolska (3 szt.),
53. Bonifacego – Zdrojowa (4 szt.),
54. Grochowska – Lubelska (3 szt.),
55. Fieldorfa – Bora Komorowskiego (4 szt.),
56. Radzymińska – Gorzykowska (4 szt.),
57. Człuchowska – Świetlików (4 szt.),
58. Człuchowska – Raginisa (4 szt.),
59. Bora Komorowskiego – Umińskiego (4 szt.),
60. Myśliborska – Światowida (4 szt.),
61. Wybrzeże Helskie – Ratuszowa (2 szt.),
62. Al. Solidarności – Sierakowskiego (2 szt.),
63. Szaserów – Wiatraczna (4 szt.),
64. Kondratowicza – Nowo – Wincentego (3 szt.),
65. Słowackiego – Popiełuszki (2 szt.),
66. Al. Krakowska – Na Skraju (4 szt.),
67. Puławska – Mysikrólika (4 szt.),
68. Sikorskiego – Bonifacego – Czarnomorska (6 szt.),
69. Bohaterów Warszawy – Walerego Sławka (4 szt.),
70. Wał Miedzeszyński – Zwycięzców (2 szt.),
71. Powstańców Śląskich – Konarskiego (4 szt.),
72. Szaserów – Garwolińska (4 szt.),
73. Saska – Egipska (1 szt.),
74. Maczka – Rudnickiego 4 szt.),
75. Myśliborska – Ćmielowska (3 szt.),
76. Jagiellońska – FSO (2 szt.),
77. Marywilska – Odlewnicza (2 szt.),
78. Mehoffera – Myśliborska (4 szt.),
79. Towarowa – Chłodna (4 szt.).
W sumie zamontowano 260 komór S-2 na 79 skrzyżowaniach


Zapewne na większości skrzyżowań są to relacje kolizyjne z ruchem pieszym, a na części także z ruchem rowerowym - tak jest na znanych mi skrzyżowaniach, które zaznaczyłem pogrubioną czcionką.

Ciekaw jestem na ilu z tych skrzyżowań zielona strzałka jest wyświetlana do końca sygnału czerwonego, co skutkuje tym, że ostatni samochód wjeżdża na przejście lub przejazd rowerowy na zjeździe ze skrzyżowania w momencie gdy piesi i rowerzyści dostają zielone światło, co powoduje występowanie zagrożenia w każdym cyklu sygnalizacji - tak jest na skręcie w prawo z ul. Porajów w ul. Myśliborską i z ul. Modlińskiej w ul. Prząśniczek (po mojej interwencji najprawdopodobniej będą zmienione tam cykle sygnalizacji).

ZDM pracuje chyba niestety na skojarzenie komory sygnalizatora z komorą gazową... :(

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 01, 2010 15:15 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sty 13, 2009 2:41
Posty: 92
Gdy robiłem projekt w Warszawie, ZDM bardzo pilnował by strzałki odpowiednio wcześnie skończyć (byłem pozytywnie zaskoczony), nie wiem czy coś w tej materii się zmieniło od tej pory.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL