http://www.zdm.waw.pl/informacje/wiadom ... r-s-2.html
ZDM napisał(a):
Zarząd Dróg Miejskich zamontował w 2009 roku aż 260 komór sygnalizatora S-2 (zielona strzałka) na 79 skrzyżowaniach.
Zarząd Dróg Miejskich zamontował w 2009 roku aż 260 komór sygnalizatora S-2 (zielona strzałka) na 79 skrzyżowaniach. Koszt jednej komory to ok. 300 zł. O wiele droższe jest opracowanie i wdrożenie nowego oprogramowania. W zależności od skrzyżowania cena jednego programu waha się od 1000 do 3000 zł.
Poniżej lista skrzyżowań, gdzie zamontowano sygnalizatory S-2:
1. Al. Lotników – Wilanowska (2 szt.),
2. Wilanowska – Modzelewskiego (4 szt.),
3. Taśmowa – Marynarska (3 szt.),
4. Rzymowskiego – Gotarda (4 szt.),
5. Al. KEN – Beli Bartoka (4 szt.),
6. Powązkowska – Rudnickiego (4 szt.),
7. Wolska – Elekcyjna (4 szt.),
8. Górczewska – Młynarska (4 szt.),
9. Młynarska – śytnia (4 szt.),
10. Górczewska – Prymasa 1000-lecia (4 szt.),
11. Radiowa – Szadkowskiego (2 szt.),
12. Francuska – Zwycięzców (4 szt.),
13. Saska – Zwycięzców (4 szt.),
14. Zamieniecka – Łukowska (4 szt.),
15. Zamoyskiego – Sokola (2 szt.),
16. Łabiszyńska – Łojewska (2 szt.),
17. Targowa – Ząbkowska (3 szt.),
18. Grochowska – Zamieniecka (2 szt.),
19. Modlińska – Klasyków (2 szt.),
20. Kajki – Bronisława Czecha (4 szt.),
21. Wydawnicza – Sejmikowa (2 szt.),
22. Kompanii Kordian – Spisaka (4 szt.),
23. Ks. Janusza – ITWL (2 szt.),
24. Arkuszowa – Estrady (4 szt.),
25. Potocka – Drohicka (2 szt.),
26. Puławska – Dolna (4 szt.),
27. Malborska – Kondratowicza (4 szt.),
28. Marynarska – Postępu (4 szt.),
29. Grochowska – Jubilerska (2 szt.),
30. Rzymowskiego – Marynarska (3 szt.),
31. Racławicka – świrki i Wigury (4 szt.),
32. Al. Krakowska – Na Skraju (4 szt.),
33. Korkowa – Potockich (2 szt.),
34. Kaczeńca – Skrzyneckiego – Wydawnicza (2 szt.),
35. Górczewska – Konarskiego (4 szt.),
36. Kasprowicza – Makuszyńskiego (4 szt.),
37. Kasprowicza – Podczaszyńskiego (4 szt.),
38. Kasprowicza – Al. Zjednoczenia (4 szt.),
39. Kasprowicza – Przybyszewskiego (4 szt.),
40. Kasprowicza – Wergiliusza (2 szt.),
41. Kasprowicza – Wolumen (4 szt.),
42. Al. Jerozolimskie – Mszczonowska (3 szt.),
43. Szaserów – Chłopickiego (4 szt.),
44. Malborska – Nowo-Wincentego – Głębocka (2 szt.),
45. Smocza – Anielewicza ( 4 szt.),
46. Waszyngtona – Międzyborska (2 szt.),
47. Radzymińska – Trocka (2 szt.),
48. Grochowska – Podskarbińska (4 szt.),
49. Grochowska – Gocławska (2 szt.),
50. Racławicka – KS Gwardia (4 szt.),
51. Racławicka – Miłobędzka (4 szt.),
52. Grochowska – Terespolska (3 szt.),
53. Bonifacego – Zdrojowa (4 szt.),
54. Grochowska – Lubelska (3 szt.),
55. Fieldorfa – Bora Komorowskiego (4 szt.),
56. Radzymińska – Gorzykowska (4 szt.),
57. Człuchowska – Świetlików (4 szt.),
58. Człuchowska – Raginisa (4 szt.),
59. Bora Komorowskiego – Umińskiego (4 szt.),
60. Myśliborska – Światowida (4 szt.),
61. Wybrzeże Helskie – Ratuszowa (2 szt.),
62. Al. Solidarności – Sierakowskiego (2 szt.),
63. Szaserów – Wiatraczna (4 szt.),
64. Kondratowicza – Nowo – Wincentego (3 szt.),
65. Słowackiego – Popiełuszki (2 szt.),
66. Al. Krakowska – Na Skraju (4 szt.),
67. Puławska – Mysikrólika (4 szt.),
68. Sikorskiego – Bonifacego – Czarnomorska (6 szt.),
69. Bohaterów Warszawy – Walerego Sławka (4 szt.),
70. Wał Miedzeszyński – Zwycięzców (2 szt.),
71. Powstańców Śląskich – Konarskiego (4 szt.),
72. Szaserów – Garwolińska (4 szt.),
73. Saska – Egipska (1 szt.),
74. Maczka – Rudnickiego 4 szt.),
75. Myśliborska – Ćmielowska (3 szt.),
76. Jagiellońska – FSO (2 szt.),
77. Marywilska – Odlewnicza (2 szt.),
78. Mehoffera – Myśliborska (4 szt.),
79. Towarowa – Chłodna (4 szt.).
W sumie zamontowano 260 komór S-2 na 79 skrzyżowaniach
Zapewne na większości skrzyżowań są to relacje kolizyjne z ruchem pieszym, a na części także z ruchem rowerowym - tak jest na znanych mi skrzyżowaniach, które zaznaczyłem pogrubioną czcionką.
Ciekaw jestem na ilu z tych skrzyżowań zielona strzałka jest wyświetlana do końca sygnału czerwonego, co skutkuje tym, że ostatni samochód wjeżdża na przejście lub przejazd rowerowy na zjeździe ze skrzyżowania w momencie gdy piesi i rowerzyści dostają zielone światło, co powoduje występowanie zagrożenia w każdym cyklu sygnalizacji - tak jest na skręcie w prawo z ul. Porajów w ul. Myśliborską i z ul. Modlińskiej w ul. Prząśniczek (po mojej interwencji najprawdopodobniej będą zmienione tam cykle sygnalizacji).
ZDM pracuje chyba niestety na skojarzenie komory sygnalizatora z komorą gazową...
